ΤΕΛΟΣ Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΑΠΟ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ...

Έχω βρεθεί σε αρκετές παρουσιάσεις τεχνολογικών προϊόντων και υπηρεσιών τα τελευταία χρόνια. Αυτές τις ημέρες βρέθηκα σε ένα διήμερο σεμινάριο νεανικής επιχειρηματικότητας και ακούγοντας τρεις ομιλητές αποφάσισα να γράψω το σημερινό άρθρο. Σε όλες τις εκδηλώσεις που αφορούν παρουσιάσεις νέων και καινοτόμων ιδεών και δυστυχώς αυτό συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα θα βρεις κάποιους πάντα που στο τέλος ρωτoύν γιατί δεν το υλοποιεί κάποια μεγάλη εταιρεία που έχει ήδη τους πόρους και το εργατικό δυναμικό; Τι είναι αυτό που έχει μία μικρή ομάδα νέων ανθρώπων που δεν έχει μία μεγάλη εταιρεία; Ο λόγος είναι απλός οι μεγάλες εταιρείες δεν μπορούν να είναι καινοτόμες. Η καινοτομία εξατμίζεται όσο πιο μεγάλη γίνεται μία εταιρεία. Δές για παράδειγμα την Google η οποία πέρα από τα τεράστια κέρδη της μέσω διαφημίσεων έχει μία ατελείωτη λίστα με αποτυχημένα projects τα οποία είναι αντιγραφές άλλων επιτυχημένων υπηρεσιών τα οποία αποφασίζει να σκοτώσει σε ένα βράδυ.
H Apple η οποία τα τελευταία χρόνια αρνείται πεισματικά να παρουσιάσει κάτι καινούργιο και καινοτόμο και αναλώνεται στο να αλλάζει,να αφαιρεί θύρες από τα προϊόντα της και να τα κάνει πιο μικρά και ελαφριά. Στην αντίθετη όχθη θα δεις πολλές μικρές εταιρείες σε όλο τον κόσμο οι οποίες μέσω των εφαρμογών και των προϊόντων τους κατακτούν ένα μεγάλο κομμάτι των καταναλωτών με την καινοτομία και διαφορετικότητα τους και λίγο μετά εξαγοράζονται από μεγάλες εταιρείες. Το αποτέλεσμα ; Συνήθως λίγο μετά έρχεται και το τέλος μιας και ή καινοτομία και ενέργεια που υπήρχε στην αρχική ομάδα πνίγεται. Η καινοτομία αποτελείται από 4 στοιχεία Δημιουργικότητα: H δυνατότητα να βλέπεις κάτι εναλλακτικό. Αποφασιστικότητα: Η δυνατότητα να φτάσεις μέχρι τέλους. Διαφορετικότητα: H δυνατότητα να σκέφτεσαι και να βλέπεις διαφορετικά να βρίσκεις εναλλακτικούς τρόπους και λύσεις.
Και τέλος μία αίσθηση βιασύνης που πρέπει να υπάρχει ώστε να προσπαθείς να τελειώσεις το εγχείρημα σου σε όσο το δυνατόν μικρότερο χρόνο. Το θέμα είναι ότι δυστυχώς τα άτομα τα οποία είναι οραματιστές και σκέφτονται διαφορετικά συνήθως δεν μπορούν να επιζήσουν για πολύ σε έναν μεγάλο οργανισμό. Και αυτό γιατί αναγκάζονται να χωρέσουν στα οράματα ενός άλλου και αυτός είναι ο λόγος που μεγάλες εταιρείες χάνουν το όραμα και την καινοτομία. Ξεχνούν τον κύριο σκοπό τους ψάχνουν και αντιγράφουν και μετά εξαγοράζουν. Μία μεγάλη εταιρεία για να συνεχίσει να καινοτομεί και να συνεχίσει να προσφέρει καινούργια προϊόντα θα πρέπει πρώτα να εντοπίσει αυτούς που βρίσκονται στο δυναμικό της και σκέφτονται διαφορετικά. Θα πρέπει να τους προστατέψει. Να τους αφήσει να κάνουν αυτό που ξέρουν καλά.
Share on Google Plus

About OMAΔΑ UNWIRED

    Blogger Comment
    Facebook Comment