Διεκδικούν με αξιώσεις πελάτες από όλον τον κόσμο Ταχύτερα από τον... Εγκέλαδο φαίνεται ότι τρέχουν τα tweets, σύμφωνα τουλάχιστον με πείραμα, που έγινε με αφορμή τον σεισμό εντάσεως 5,8 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, που χτύπησε πέρυσι την περιοχή του Πιεντμόντ στην πολιτεία της Βιρτζίνια. Το πείραμα έδειξε ότι τα tweets για τον σεισμό έφτασαν σε άλλες περιοχές των ΗΠΑ πιο γρήγορα από ό,τι τα ίδια τα σεισμικά κύματα. Εν ολίγοις, οι κάτοικοι πρώτα διάβασαν τα tweets και μετά ταρακουνήθηκαν...
Μπορεί το πείραμα να είναι σχετικό, καθώς έγινε εκ των υστέρων, συγκρίνοντας την ταχύτητα των σεισμικών κυμάτων με εκείνη της διάδοσης των tweets, αλλά αποτελεί ακόμη μια απόδειξη για την ισχύ των κοινωνικών δικτύων (social media) όπως το Twitter -την οποία έχουν πλήρως αντιληφθεί και αρκετοί Έλληνες επιστήμονες/ερευνητές/επιχειρηματίες.
Οι τελευταίοι συνέλαβαν την αρχική ιδέα ή και ανέπτυξαν εξολοκλήρου μια σειρά εφαρμογών και προϊόντων λογισμικού, που διεκδικούν με αξιώσεις πελάτες από όλον τον κόσμο. Ναι μεν η έρευνα στην Ελλάδα «κουτσαίνει» λόγω ελλιπούς χρηματοδότησης και προβληματικής σύνδεσης με τους υποψήφιους επενδυτές, αλλά το αξιόλογο δυναμικό της χώρας καταφέρνει παρόλα αυτά να βρίσκει διέξοδο και στην ιδιωτική πρωτοβουλία, αξιοποιώντας και τα κονδύλια ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
Ένα «αληθειόμετρο» για τα social media στην υπηρεσία των δημοσιογράφων
Σήμερα, ολοένα περισσότερες εφημερίδες, πρακτορεία ειδήσεων και ηλεκτρονικά μέσα παγκοσμίως έχουν ανεξάρτητα τμήματα δημοσιογράφων, που «ψαρεύουν» ειδήσεις από το Facebook και το Twitter ή πληροφορίες από το Foursquare. Οι δημοσιογράφοι αυτοί πρέπει ν' αξιολογούν κατά πόσο οι συγκεκριμένες ειδήσεις ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα -μια διαδικασία χρονοβόρα και με παγίδες.
Στα επόμενα χρόνια, ωστόσο, εκτιμάται ότι θα έχουν στη διάθεσή τους μια νέα εφαρμογή, η οποία, υπάρχει σκέψη να ενσωματωθεί και στο γνωστό λογισμικό για δημοσιογράφους «news asset». Η εφαρμογή θα λειτουργεί σαν... «αληθειόμετρο» για την αξιοπιστία των tweets, των status στο Facebook και των φωτογραφιών που δημοσιεύονται στα κοινωνικά δίκτυα!
Η ιδέα της εφαρμογής αυτής, που ήδη έχει εξασφαλίσει τη συνεργασία της Deutsche Welle, ξεκίνησε από την Ελλάδα και την εταιρεία ATC, στο πλαίσιο του έργου SocialSensor, που χρηματοδοτείται εν μέρει από το 7ο Πρόγραμμα Πλαίσιο της Ε.Ε.
«Μέχρι τέλους 2013 αναμένουμε ότι θα είναι έτοιμο, σε μορφή επίδειξης, το πρωτότυπο του «αληθειόμετρου», που ξεκίνησε ως σκέψη και σχεδίαση από την εταιρεία ATC και ακολούθως ενεπλάκη ενεργά και η Deutsche Welle (σ.σ. εταίρος στο SocialSensor). Παράλληλα, ήρθαμε σε επαφή με το BBC και το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων, ώστε να αξιοποιηθεί η γνώση που έχουν αποκτήσει από τα ειδικά τμήματά τους, που παρακολουθούν τα social media», δήλωσε στο ΑΜΠΕ ο Νίκος Σαρρής της ΑTC.
Η εφαρμογή ουσιαστικά θα δίνει στους δημοσιογράφους την κατεύθυνση, ώστε να ξεχωρίζουν την απάτη ή την προπαγάνδα από το πραγματικό γεγονός, βασιζόμενη στην ανάλυση τριών «C»: Contributor (δημιουργός/πηγή), Context (περιεχόμενο), Content (περιβάλλον).
Στην περίπτωση της πηγής, θα εξετάζει -μεταξύ πολλών άλλων στοιχείων- πόσους «followers» έχει -και πόσο αξιόπιστους- και αν το γεωγραφικό σημείο, όπου βρίσκεται ο υπό εξέταση χρήστης, συμπίπτει με εκείνο στο οποίο συμβαίνει ένα γεγονός, για το οποίο έχει κάνει tweet κτλ.
Στο περιβάλλον και τις φωτογραφίες, η εφαρμογή θα αναλύει αν η φωτογραφία έχει μονταριστεί, αν ο φωτισμός και το μήκος της σκιάς είναι σωστά, ακόμη και αν τα δελτία καιρού για τη συγκεκριμένη μέρα, ώρα και περιοχή, όπου υποτίθεται ότι έχει τραβηχτεί το στιγμιότυπο, συμπίπτουν με τις συνθήκες που απεικονίζονται σε αυτό! Στη συνέχεια, ο δημοσιογράφος ενημερώνεται για τα στοιχεία αυτά και καλείται να αξιολογήσει αν θα αποδεχτεί την είδηση ως πραγματικ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου