Παρουσίαση νέων λύσεων για την επεξεργασία γραφικών στα SoC
Την περασμένη Δευτέρα, η ARM παρουσίασε νέες, ενδιαφέρουσες, λύσεις για την επεξεργασία γραφικών στα SoC των κινητών συσκευών, οι οποίες αν και βασίζονται στην υφιστάμενη αρχιτεκτονική (Midgard), εμφανίζουν πιο προηγμένα χαρακτηριστικά σε σχέση με αυτές των υποσυστημάτων που βασίζονται στη σειρά Mali-Τ700 . Συνολικά παρουσιάστηκαν τρεις νέες σχεδιάσεις για το υποσύστημα της GPU (Mali-T860, Mali-T830 και Mali-T820), μία για επεξεργασία video (Mali-V550) και μία για την υλοποίηση του ελεγκτή οθόνης (Mali-DP550).
Όσον αφορά το υποσύστημα της GPU, η σχεδίαση της Mali-T860 παρέχει τα περισσότερα χαρακτηριστικά και το μεγαλύτερο εύρος ολοκλήρωσης που μπορεί να φτάσει μέχρι και τους 16 πυρήνες. Έτσι, οι δυνατότητες επεξεργασίας κλιμακώνονται από τα 20 GFLOPs και 1 Texel/κύκλο ρολογιού μέχρι τα 320 GFLOPs και 16 Texels/κύκλο ρολογιού, που διαμορφώνεται από το πλήθος των πυρήνων. Από τα δημοφιλή APIs γραφικών, μόνο η Mali-T860 είναι συμβατή με Direct3D feature level 11_1, ενώ όλες οι σχεδιάσεις υποστηρίζουν OpenGL ES 3.1, Android Extension Pack, and OpenCL 1.2. Επίσης, όλες οι λύσεις υποστηρίζουν εγγενώς είσοδο/έξοδο σήματος 10-bit YUV, που συνδιάζεται με δυνατότητα κωδικοποίησης/αποκωδικοποίησης HEVC (H.265) και εξελιγμένους αλγόριθμους επεξεργασίας και προβολής AV.
Στον τομέα της κατανάλωσης ενέργειας, η ARM ισχυρίζεται ότι η πιο ισχυρή T860 μπορεί να είναι κατά 45% πιο αποδοτική σε σχέση με την παλιότερη Τ760, για την ίδια διαμόρφωση πυρήνων. Επίσης, και οι τρεις λύσεις που ανήκουν στη σειρά Mali 800 ενσωματώνουν νέους βελτιωμένους αλγόριθμους επεξεργασίας, όπως η βελτιωμένη έκδοση του AFBC (ARM Frame Buffer Compression) που επιδιώκει να μειώσει τις καθυστερήσεις στην επεξεργασία, την κατανάλωση ενέργειας και την απόκριση στην έξοδο. Σε πολλές περιπτώσεις, τα νέα χαρακτηριστικά εμφανίζουν σημαντικές βελτιώσεις στην απόδοση επεξεργασίας και κατανάλωσης, όταν το SoC κατασκευάζεται με τη διαδικασία λιθογραφίας 20nm+ ή μικρότερη.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου