Ο πόλεμος των smartwatches και οι μεγάλες εταιρίες

Με την επανάσταση των mobile συσκευών από το 2010 και μετά, ήταν σίγουρο ότι η έλευση του“wearable tech” δεν θα αργούσε, όπως και έγινε. Δυστυχώς ή ευτυχώς, αν δεν κυκλοφορήσει κάποια συσκευή με ισχυρό brand name και βαρβάτη προώθηση μέσω διαφήμισης, οι περισσότεροι χρήστες δεν ασχολούνται με τις νέες τεχνολογίες, τουλάχιστον όχι μέχρι να δουν τον διπλανό τους να κατέχει κάποιο νέο, «προχωρημένο» μοντέλο. Τα Google Glasses έχουν κάνει τον κόσμο να παραμιλάει, ακριβώς επειδή είναι της…Google και το ίδιο συμβαίνει τώρα με τα smartwatches. Από την αρχή του 2013 έχουμε δεί πολλά έξυπνα ρολόγια να κυκλοφορούν και να προπωλούνται, αλλά έπρεπε να κάνει την κίνησή της και η Samsung ώστε να ενδιαφερθεί περισσότερο το κοινό. Τι είναι, όμως, τα smartwatches; Και το κυριότερο, σε τι μπορούν να μας χρησιμεύσουν και κατά πόσο μπορούν να βελτιώσουν τις ζωές μας; Άλλωστε, αυτό δε θα έπρεπε να είναι το κριτήριο όλων των αγορών μας; Θα έπρεπε, αλλά δεν είναι. Βλέπετε, η αλήθεια είναι πως στην παρούσα φάση, τα έξυπνα ρολόγια βρίσκονται σε εμβρυϊκό στάδιο: Δεν ξέρουν τι είναι, δεν ξέρουν τι θέλουν να κάνουν και δε ξέρουν ούτε πως να το κάνουν. Είναι σε μεγάλο βαθμό εξαρτώμενα από το smartphone μας και το χρειάζονται κοντά τους για να αντλήσουν δεδομένα, να προβάλλουν πληροφορίες, να είναι διασυνδεδεμένα. Οι μπαταρίες τους δεν αρκούν για να τους δώσουν αυτονομία επαρκή για κάτι που θεωρείται «φορετό αξεσουάρ», δηλαδή αντέχουν στη χειρότερη 1 μέρα ή λίγες ώρες (όπως το Galaxy Gear) και στην καλύτερη 4-7 μέρες. Ναι, είναι πολύ μικρά για να μπορέσουν να έχουν αρκετά μεγάλες μπαταρίες, όμως αυτό δε θα έπρεπε να είναι δικό μας πρόβλημα.
Αυτή τη στιγμή, τα smartwatches είναι ουσιαστικά «δευτερεύουσες» συσκευές, συνοδευτικά του smartphone μας που απλώς τα έχουμε διαρκώς στο χέρι μας και μπορούμε να τα κοιτάξουμε με μια κίνηση, χωρίς να βγάλουμε το κινητό από την τσέπη. Και με τη σειρά τους αυτά μαςενημερώνουν «γρήγορα» για ό,τι συμβαίνει στα κοινωνικά μας δίκτυα, για τα e-mails και τα SMS που λαμβάνουμε, όταν μας καλούν κ.λπ. Γιατί να δώσουμε 200-300 € για ένα τέτοιο «ρολόι», μόνο και μόνο για να έχουμε μια «προεπισκόπηση» αυτού που μπορούμε να δούμε σε 1-2 δευτερόλεπτα μέσω της οθόνης του κινητού μας;
Όπως το βλέπω προσωπικά, τα smartwatches αυτή τη στιγμή συνεχίζουν να απευθύνονται σε ένα πολύ μικρό τμήμα της αγοράς. Απευθύνονται στους χρήστες που βρίσκονται διαρκώς εν κινήσει και θεωρούν ακόμη και αυτά τα λίγα δευτερόλεπτα που χρειάζονται για να τσεκάρουν το smartphone τους, πολύτιμα. Στους χρήστες που λόγω δουλειάς ή ενασχόλησης γενικότερα δεν έχουν ελεύθερα τα χέρια τους, αλλά θέλουν να δέχονται άμεσα κάθε ειδοποίηση και ενημέρωση. Στους χρήστες που αθλούνται συστηματικά και θέλουν να ελέγχουν τη φυσική τους δραστηριότητα μέσω μιας μικρής, διακριτικής συσκευής. Έτσι ξεκινήσαν τα smartwatches, κυρίως εστιάζοντας στις fitness εφαρμογές, αλλά τώρα επεκτείνονται. Θα υπάρξουν και αυτοί που θα τα αγοράσουν καθαρά για επίδειξη, αλλά είναι το είδος των χρηστών που ό,τι κι αν γράψεις σε ένα review, θα τρέξουν κατ’ευθείαν στον πίνακα των χαρακτηριστικών για να συγκρίνουν μέγεθος οθόνης, ανάλυση κάμερας και GHz. Περιττή η ανάλυση, λοιπόν.
smartwatches12
Επιπλέον, με τα phablets να εξαπλώνονται και γενικότερα τα smartphones να μεγαλώνουν υπερβολικά σε μέγεθος (>5 ιντσών), γίνονται όλο και πιο δύσχρηστα, έτσι αποκτά νόημα η ύπαρξη μιας δευτερεύουσας, μικρής συσκευής που θα τα συνοδεύει. Η εξέλιξη της τεχνολογίας μας δημιουργεί νέα «προβλήματα» που δεν υπήρχαν και οι λύσεις τους δημιουργούν μερικά ακόμη...
Παρακάτω θα δούμε 10 smartwatches διαφόρων κατασκευαστών, τα 4 εξ’αυτών έχουν ήδη ριχτεί στη μάχη, ενώ τα υπόλοιπα περιμένουν στωϊκά τη μέρα κυκλοφορίας τους, με τις προ-πωλήσεις να είναι ενεργές. Οι τιμές τους κυμαίνονται από 100 έως 300 περίπου € στις περισσότερες περιπτώσεις, αλλά ο εξοπλισμός και τα χαρακτηριστικά τους διαφέρουν σημαντικά. Επίσης, μη ξεχνάμε πως η Apple δεν γίνεται να μείνει εκτός παιχνιδιού και σίγουρα ετοιμάζει τη δική της πρόταση, με τις φήμες κάθε τόσο να οργιάζουν για το περίφημο “iWatch” (αν θα λέγεται έτσι). Λίγα λόγια για το καθένα θα ρίξουν φως στην υπόθεση...
Τα...νυν

Sony Smartwatch 2
To 2o smartwatch της Sony μπορεί να συνεργαστεί με όλες τις συσκευές που φέρουν 4.0 ή νεότερη έκδοση. Έχει οθόνη 1,6” LCD με ανάλυση 220x176 pixels, είναι αδιάβροχο σε βάθος έως 30 μέτρων, έχει NFC για εύκολο pairing με το κινητό και συνδέεται μέσω Bluetooth με αυτό. Το βάρος του είναι σχετικά μεγάλο (122.5 γραμμάρια) και έρχεται με μεταλλικό ή συνθετικό δέσιμο. Υποστηρίζει αρκετά apps, μεταξύ των οποίων το Gmail, το Facebook, το Twitter ενώ μπορείτε και να ελέγξετε πλήρως τις κλήσεις σας μέσω αυτού. Όσο για την αυτονομία του, με την ένδειξη ώρας μονίμως ενεργοποιημένη μπορεί να φτάσει τις 3-4 μέρες, χωρίς αυτήν μέχρι τις 7 μέρες. Η τιμή του ανέρχεται στα 200$ στις ΗΠΑ.
smartwatches8
Samsung Galaxy Gear
Όπως προείπαμε, για το Galaxy Gear μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά στο review του εδώ στο Digitallife. Έχει μικρό βάρος στα 73,8 γραμμάρια, οθόνη AMOLED 1,63 ιντσών και ανάλυσης 320 x 320 pixels, ενώ το hardware του θυμίζει πολύ παλιότερα smartphones. Μονοπύρηνος επεξεργαστής στα 800 MHz, 512 MB RAM και 4 GB αποθηκευτικού χώρου το καθιστούν αναμφίβολα το ισχυρότερο smartwatch της αγοράς, αλλά «προδίδουν» την αυτονομία του που περιορίζεται στη μία μέρα. Διαθέτει, όμως, ακόμη και κάμερα που μπορεί να κάνει λήψη video 720p 15 δευτερολέπτων και φωτογραφιών ανάλυσης 1392 x 1392 pixels! Συνεργάζεται με το Note 3 και πλέον και με το Galaxy S4, μετά την αναβάθμιση σε Android 4.3 του τελευταίου. Τιμή στα 299€.
smartwatches5
Pebble
Το Pebble αποτελεί ένα από τα οικονομικότερα smartwatches, με τιμή στα 150 δολλάρια αλλά και περιορισμένες δυνατότητες. Η οθόνη του είναι LCD 1,26 ιντσών, ανάλυσης 144x168 pixels, όμως από εδώ και πέρα αρχίζουν τα καλά. Έχει αυτονομία 5-7 ημερών, υποστηρίζει σύνδεση τόσο με Android όσο και με iOS συσκευές, είναι ανθεκτικό στα χτυπήματα και τις γρατζουνιές ενώ ζυγίζει μόλις 38,2 γραμμάρια! Πολύ πιό κοντά στην έννοια του «ρολογιού» απ’ότι τα δύο προηγούμενα μοντέλα που είδαμε, το Pebble έχει και μια τεράστια γκάμα apps ήδη από την κυκλοφορία του (500+).
smartwatches2
I'm Watch
To Ι’m Watch, εκτός από ελάχιστα εμπνευσμένο όνομα, έχει και υψηλή τιμή: Από 349 € ξεκινούν οι εκδόσεις του, αλλά έχει αρκετά καλά χαρακτηριστικά, μεγάλη μπαταρία και το κυριότερο, είναι σχεδιασμένο και κατασκευασμένου από Ιταλούς. Αυτό λέει πολλά για ένα gadget που «φοράει» ο χρήστης και εκτός της λειτουργικότητάς του, πρέπει να «δείχνει» και κάτι παραπάνω στον περίγυρό του. Ζυγίζει από 90 έως 170 γραμμάρια, ανάλογα με την έκδοση και διαθέτει LCD οθόνη 1,54 ιντσών, ανάλυσης 240 x 240 pixels. Διαθέτει επίσης 128 MB RAM και 4 GB flash χώρου αποθήκευσης, ενώ μπορεί να συνεργαστεί με συσκευές Android 4.0+, iOS 4+ και Blackberry 10+ (δεν υποστηρίζει προβολή SMS με αυτό). Μπορεί να αναπαράγει και μουσική σε μορφή .mp3, χωρίς να απουσιάζει βέβαια η υποστήριξη διάφορων fitness apps που θα λύσουν τα χέρια του αθλητή. Δυστυχώς η μεγάλη του μπαταρία (45- mAh) δε φαίνεται ικανή να το κρατήσει σε λειτουργία για πάνω από 24-48 ώρες, ανάλογα με το αν είναι συνδεδεμένο μέσω Bluetooth με το κινητό σας ή όχι. Διατίθεται σε 7 διαφορετικά χρώματα και σαφώς πρόκειται για ένα από τα μοντέλα που ξεχωρίζουν ήδη.
smartwatches1
Τα μελλοντικά
Υπάρχουν αρκετά μοντέλα smartwatches που είτε είναι έτοιμα να μπουν σε κυκλοφορία, είτε ακόμη προετοιμάζονται για τη μαζική παραγωγή τους. Σε κάθε περίπτωση μπορείτε να προαγοράσετε τα παρακάτω, αν σας ενδιαφέρουν, ενώ κοινό χαρακτηριστικό όλων τους, όπως και των ήδη υπαρχόντων μοντέλων, είναι η υποστήριξη finess apps. Από εκεί και πέρα, οιδυνατότητες και η γκάμα applications τους διαφέρει από συσκευή σε συσκευή, όπως και η αυτονομία τους. Πάρτε μια ιδέα για το καθένα πριν αποφασίσετε να το παρακολουθήσετε πιό "στενά", μέχρι να βρεθεί στα ψηφιακά ράφια των καταστημάτων...
Share on Google Plus

About OMAΔΑ UNWIRED

    Blogger Comment
    Facebook Comment