Η δωρεάν Android εφαρμογή Brightest Flashlight που έκανε εκατομμύρια

Η εφαρμογή Brightest Flashlightυπάρχει στο Google Playαπό το 2011. Υπόσχεται (και το πραγματοποιεί) να κάνει το Android smartphoneσας, έναν ισχυρότατο φακό. Αυτό που κανονικά θα έπρεπε να φαίνεται παράξενο, είναι πως σας ζητά, όπως και οι περισσότερες εφαρμογές, αν δέχεστε να παρακολουθεί τα στοιχεία τοποθεσίας σας. Αποκαλύπτεται πως, ακόμα κι αν εσείς επιλέγατε «Όχι», η εφαρμογή εξακολουθούσε να αποθηκεύει από τη συσκευή σας τις τοποθεσίες που έχετε επισκεφτεί (μέσα από τα Wi-Fiκαι τις κεραίες κινητής) και πουλούσε τα στοιχεία αυτά σε διαφημιστικές εταιρείες. Αυτό αποκάλυψε η Αμερικανική Επιτροπή Εμπορίου και κάλεσε την εταιρεία που αναπτύσσει την εφαρμογή, να πληρώσει ένα σχετικά σεβαστό πρόστιμο.
Οι σχεδόν 100 εκατομμύρια χρήστες Android που έχουν κατεβάσει την εφαρμογή, κατά μεγάλο ποσοστό, έχουν συναινέσει στο να παρακολουθείται η τοποθεσία τους. Στους όρους της εφαρμογής τονίζεται όμως πως, η καταγραφή της τοποθεσίας, θα χρησιμοποιηθεί από τουςdevelopersγια εσωτερικούς λόγους. Φευ, τα στοιχεία αυτά πωλούνταν σε διαφημιστές που ασχολούνται με το mobile marketing, μία διαφημιστική αγορά που έχει ήδη αγγίξει τζίρους της τάξης των 3ων δισεκατομμυρίων δολαρίων κι ας θεωρείται πως βρίσκεται ακόμα στα σπάργανα.Θα αναρωτηθείτε, εύλογα: Μα πώς μπορώ να ξέρω αν τα στοιχεία τοποθεσίας μου χρησιμοποιούνται όντως για εσωτερικούς σκοπούς όταν κατεβάζω μία εφαρμογή; Ε, κι εμείς σας λέμε πως δεν μπορείτε. Δεν μπορείτε να ξέρετε αν ο developerσας λέει αλήθεια στους όρους χρήσης. Ξέρετε όμως πως με κάποιο τρόπο, εφόσον έχετε κατεβάσει την εφαρμογή του δωρεάν, θα κερδίσει από εσάς.
Οι προσωπικές σας προτιμήσεις, οι τοποθεσίες που επισκέπτεστε, τα ενδιαφέροντά σας, είναι πολύτιμα στοιχεία για τους διαφημιστές. Και πληρώνουν όσο όσο προκειμένου να τα αποκτήσουν. Μπορείτε να το αποφύγετε; Δε νομίζουμε. Οι developersθα πρέπει να κερδίσουν με κάποιο τρόπο χρήματα και οι πλατφόρμες των κινητών προσφέρονται για κάτι τέτοιο και οι διαφημιστές, με τη σειρά τους, θα πρέπει να μπορούν να προσωποποιούν τις διαφημίσεις ώστε τα προϊόντα που διαφημίζουν να αποκτήσουν πιο φανατικούς αγοραστές. Κάπου εκεί στη μέση, βρίσκεστε εσείς.
Α! Και μία παρένθεση. Όσοι από εσάς είστε έτοιμοι να γράψετε σχόλιο για την «κακιά» Google, σας υπενθυμίζουμε πως η Googleίσως είναι η μόνη εταιρεία που πραγματικά χρησιμοποιεί τα στοιχεία σας για εσωτερική χρήση. Μπορεί από τη μία να είναι ένα τεράστιο pool προσωπικών δεδομένων, αλλά έχει παράλληλα δημιουργήσει και την ιδανική διαφημιστική πλατφόρμα ώστε να διαχειρίζεται η ίδια τις διαφημίσεις που εμφανίζονται στο κινητό σας. Κι έτσι, δεν χρειάζεται να «πουλάει» τα στοιχεία σας στον κάθε διαφημιστή. Του πουλάει την δυνατότητα να χρησιμοποιεί την εταιρεία για να έχει πρόσβαση σε σας. Εκεί είναι και η διαφορά ανάμεσα στις μεγάλες πλατφόρμες και στους developers. Ότι μία εταιρεία σαν την Googleδεν χρειάζεται να σας πει ψέματα ότι δεν θα χρησιμοποιήσει τα στοιχεία σας παρά για εσωτερικούς λόγους.
Share on Google Plus

About OMAΔΑ UNWIRED

    Blogger Comment
    Facebook Comment