Σε κάθετη πτώση η αγορά κινητών συσκευών στην Ελλάδα

Νέα στοιχεία ήρθαν στο φως της δημοσιότητας μετά από μια έρευνα της GfK για την αγορά συσκευών κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα για τους επτά πρώτους μήνες του έτους. Σύμφωνα με αυτά, οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 7,5% σε τεμάχια και κατά 8% σε αξία. Τη παρτίδα φαίνεται να σώζουν τα smartphones, οι πωλήσεις των οποίων ενισχύθηκαν στο συγκεκριμένο διάστημα κατά 4,9% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, αν και η αξία τους υποχώρησε κατά 3,8% σε σχέση με το επτάμηνο.
Πτώση είχαν στο επτάμηνο και οι τιμές στην αγορά των συσκευών κινητής, με την πτώση να φτάνει το 0,5% για το σύνολο των συσκευών (συμβατικά κινητά και smartphones), ενώ οι τιμές στα smartphones περιορίστηκαν κατά 8,2%.

Πιο συγκεκριμένα, στο επτάμηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου διατέθηκαν 1,469 εκατομμύρια συσκευές, έναντι 1,589 εκατομμυρίων συσκευών την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους. Η συνολική δαπάνη των Ελλήνων για κινητά διαμορφώθηκε, την εν λόγω περίοδο, σε 215,5 εκατομμύρια ευρώ έναντι 234,4 εκατομμυρίων ευρώ την ίδια περίοδο του 2013. Μια πρώτη εξήγηση για τη μείωση των πωλήσεων σε αξία ενώ υπάρχει αύξηση στα τεμάχια, φαίνεται να είναι η κλίση των Ελλήνων προς συσκευές με χαμηλότερες τιμές.
Παράλληλα, η αυξανόμενη δημοτικότητα των smartphones μεταξύ των συσκευών κινητής τηλεφωνίας είναι εμφανής, καθώς έξι στα δέκα κινητά τηλέφωνα που διατίθενται, πλέον, στην ελληνική αγορά, ανήκει στην κατηγορία των smartphones έναντι 52,4% ένα χρόνο νωρίτερα.

Πτώση στα feature phones

Η πτώση των πωλήσεων στα feature phones είναι ενδεικτική της αποστροφής των Ελλήνων προς τη συγκεκριμένη αγορά, αφού την περίοδο Ιανουαρίου 2014 - Ιουλίου 2014 διατέθηκαν 21,2% λιγότερες συσκευές (σε τεμάχια) και 32,1% (σε αξία) σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013. Αντίστοιχα και οι τιμές των συμβατικών κινητών τηλεφώνων μειώθηκαν κατά 13,8%.

Περί τιμών ο λόγος

Ενδεικτικό της στροφής του Έλληνα καταναλωτή σε πιο οικονομικές συσκευές είναι ότι, πλέον, περίπου ένα στα πέντε smartphone (ποσοστό 22%) που διατίθενται στην αγορά, έχει τιμή πώλησης κάτω από τα 100 Ευρώ, ενώ μια μεγάλη μερίδα συσκευών, που ποσοστιαία κινείται στο 71,2%, ανήκει στην κατηγορία αυτών με τιμή κάτω των 200 ευρώ (εκ των οποίων το 25,9% βρίσκεται μεταξύ 100 και 150 Ευρώ και το 23,3% μεταξύ 150 και 200 ευρώ).

Ποιους κατασκευαστές εμπιστευθήκαμε;

Η μετακίνηση του καταναλωτή σε πιο οικονομικές συσκευές είναι φυσικό να επηρεάζει και τα μερίδια αγοράς των κατασκευαστών. Στη συνολική αγορά (smartphones και συμβατικά κινητά) και σε επίπεδο τεμαχίων, η Samsung το εξεταζόμενο διάστημα βρέθηκε στην πρώτη θέση με μερίδιο αγοράς 36%, ακολουθεί η Nokia με 22,3% και τρίτη έρχεται η Alcatel με 10,7%. Η Sony με 6,4%, η Vodafone με 6,2%, η Apple και η LG, με περίπου 5,3% έκαστη, συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα της αγοράς των συσκευών. Στα smartphones, η Samsung διατηρεί τη πρωτιά της αγοράς (σε τεμάχια) με μερίδιο 36,5%, με δεύτερη να κρατιέται η Sony με 10,7%, τρίτη τη Vodafone με 10,4%, τη Nokia στην τέταρτη θέση με 9,2%, την Apple να ακολουθεί με 8,9% και την LG να έπεται με 8%.
Share on Google Plus

About OMAΔΑ UNWIRED

    Blogger Comment
    Facebook Comment