Το novoville είναι μια πλατφόρμα ενεργοποίησης πολιτών που γεφυρώνει το κενό ανάμεσα στους πολίτες και τους Δήμους που ζουν. Το novoville φιλοδοξεί να ενεργοποιήσει τους πολίτες ώστε να αλλάξουν τις πόλεις που ζουν. Ο δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης, δήλωσε: «Για πρώτη φορά η Αθήνα έχει στη διάθεση της ένα κοινό και ανοιχτό σημείο αναφοράς των ζητημάτων της πόλης. Έχουμε πλέον δεδομένα για τα πιο σημαντικά θέματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι στην καθημερινότητα τους, έχουμε δεδομένα για την απόκριση των υπηρεσιών του δήμου. Πλέον η διοίκηση του δήμου ξέρει, με μετρήσιμο τρόπο, πού η πόλη πονάει περισσότερο, τι ενδιαφέρει περισσότερο τους πολίτες».
Εκμεταλλευόμενοι την εφαρμογή novoville, οι πολίτες έχουν την δυνατότητα να αποστείλουν αιτήματα, μέσω του smartphone τους, για τη διευθέτηση ζητημάτων που αφορούν στη λειτουργία της πόλης. Για παράδειγμα, μπορούν να δηλώνουν σε πραγματικό χρόνο προβλήματα που συναντούν στην καθημερινότητα τους, όπως καμένες λάμπες, λακκούβες στο οδόστρωμα, εγκαταλειμμένα αυτοκίνητα, μέχρι και έκτακτα περιστατικά που απαιτούν την δημοτική συνδρομή. Η εφαρμογή έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει αυτόματα το ακριβές σημείο του προβλήματος (μέσω της τοποθεσίας του κινητού τηλεφώνου) ενώ δεν απουσιάζει η δυνατότητα φωτογράφησής του. Ο δημότης μπορεί να στείλει στις υπηρεσίες του δήμου άμεσα και χωρίς κόστος ή γραφειοκρατικές διαδικασίες όλα τα αιτήματα που τον αφορούν. Οι υπηρεσίες του δήμου Αθηναίων, από την άλλη πλευρά, έχουν πραγματική εικόνα των ζητημάτων της πόλης, μπορούν να προγραμματίσουν καλύτερα τις εργασίες τους και κυρίως είναι υπόλογες για το έργο και την ανταπόκριση τους προς του πολίτες. Κάθε φορά που ένα ζήτημα επιλύεται, ο δημότης λαμβάνει ζωντανή ενημέρωση στο κινητό του τηλέφωνο.
Επιπλέον, ο δήμος μπορεί να ενημερώνει και να επικοινωνεί με τους δημότες και επισκέπτες του για όλα τα δρώμενα που λαμβάνουν χώρα, για έκτακτα συμβάντα ή σημαντικές ανακοινώσεις, καθώς και να λαμβάνει τη γνώμη τους για θέματα ποικίλης θεματολογίας με την διεξαγωγή σύντομων διαβουλεύσεων. Χρήσιμα τηλέφωνα και συχνές ερωτήσεις ανανεώνονται ζωντανά και είναι διαθέσιμα μέσω της εφαρμογής, αναδεικνύοντας την σε ένα ολοκληρωμένο εργαλείο επικοινωνίας και ενημέρωσης του δημότη ή επισκέπτη.
Η λειτουργία της εφαρμογής ξεκίνησε πιλοτικά στο δήμο την 3η Οκτωβρίου 2018. Μέσα στους πέντε μήνες πιλοτικής λειτουργίας υλοποιήθηκαν επιτυχώς 22.500 αιτήματα, ενώ εστάλησαν 8.500 SMS και 2.500 ειδοποιήσεις (push notifications) προς τους δημότες, καθιστώντας την επικοινωνία δήμου-δημότη άμεση και αποτελεσματική. Τονίζεται ότι στο πλαίσιο λειτουργίας της εφαρμογής, πραγματοποιήθηκε εκπαίδευση 135 στελεχών του δήμου Αθηναίων απ’ όλες τις υπηρεσίες.
Ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης επισήμανε επίσης ότι: «δύο είναι τα σημαντικά στοιχεία: το στοιχείο της διαφάνειας και το στοιχείο της συμμετοχής. Η εφαρμογή δεν αποτελεί απλώς μία τεχνολογική εξέλιξη, ένα πρακτικό εργαλείο στα χέρια των κατοίκων της πόλης. Ενισχύει τη διαφάνεια στη λειτουργία της πόλης και των υπηρεσιών του δήμου, και δίνει ένα βήμα συμμετοχής στους πολίτες, βασική απάντηση στο έλλειμμα αντιπροσωπευτικότητας των καιρών μας. Μόνο μέσα από ανοιχτές και συμμετοχικές αρχές, η τεχνολογία μπορεί να μας φανεί χρήσιμη».
Η εφαρμογή novoville είναι διαθέσιμη σε smartphones με λογισμικό Apple iOS και Google Android, εντελώς δωρεάν.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου