Οι καταναλωτές προτιμούν πλέον φθηνά laptop και κινητά

Tις σοβαρές επιπτώσεις από τη διεθνή οικονομική κρίση βιώνει η αγορά υψηλής τεχνολογίας, καθώς οι μεγάλες κατασκευάστριες εταιρείες στους κλάδους των τηλεπικοινωνιών και της πληροφορικής αναπροσαρμόζουν τη στρατηγική τους προκειμένου να ανταποκριθούν σε μία περίοδο όπου θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι το καταναλωτικό κοινό θα περικόψει τις δαπάνες του.
Σύμφωνα με την 'Ημερησια' σε άρθρο της 'Στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας, οι πρώτες ενδείξεις για τη μείωση της ζήτησης αντανακλώνται ήδη στα οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου τρίμηνου που ανακοίνωσαν κορυφαίες εταιρείες του κλάδου. Tο εν λόγω διάστημα, οι πωλήσεις την Sony Ericsson υποχώρησαν κατά 10% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ μείωση της τάξεως του 30% ανακοίνωσε και η Nokia. Προς το παρόν, η μείωση της ζήτησης που καταγράφεται στις αγορές της Δυτική­ς Eυρώπης και των υπόλοιπων αναπτυγμένων χωρών αντισταθμίζεται από την ισχυρή ακόμη ζήτηση που παρατηρείται στις αναπτυσσόμενες οικονομίες.' Ωστόσο, αναλυτές της αγοράς εκτιμούν ότι η ανάπτυξη της αγοράς κινητής τηλεφωνίας το 2009 θα κυμανθεί σε επίπεδα της τάξεως του 6,9%, έναντι προβλέψεων για 7,5% πριν από ένα τρίμηνο και ενώ η ετήσια ανάπτυξη της αγοράς τα τελευταία χρόνια κυμαινόταν λίγο υψηλότερα από το 10%.
Παράλληλα, επισημαίνουν ότι το μεγάλο τεστ της αγοράς θα είναι οι πωλήσεις του τελευταίου τριμήνου, που συμπίπτουν με την καταναλωτική περίοδο των Xριστουγέννων, η οποία παραδοσιακά είναι και η ισχυρότερη του έτους. Aξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η Sony Ericsson αποδίδει τη μείωση της κερδοφορίας της στην αύξηση της ζήτησης για φθηνότερα κινητά τηλέφωνα, καθώς επίσης και στις μεγάλες διακυμάνσεις που καταγράφονται το τελευταίο διάστημα στην αγορά συναλλάγματος. Σύμφωνα με την εταιρεία, το μέσο κόστος πώλησης ενός κινητού τηλεφώνου μειώθηκε το τελευταίο τρίμηνο από τα 116 ευρώ στα 109 ευρώ.
Share on Google Plus

About OMAΔΑ UNWIRED

    Blogger Comment
    Facebook Comment