Ένας νέος τύπος μπαταρίας λιθίου-οξυγόνου (Li-O2), που μπορεί να επαναφορτιστεί πάνω από 2000 φορές, ίσως φέρει την επανάσταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, για πρώτη φορά. Χημικοί μηχανικοί στο πανεπιστήμιο του Cambridge ανέφεραν ότι η μπαταρία τους που «αναπνέει», είναι η πρώτη αυτού του είδους που αντέχει παραπάνω από μερικές φορτίσεις.
Στις προηγούμενες υλοποιήσεις αυτής της τεχνολογίας, η αντίδραση με του λιθίου με τους ηλεκτρολύτες προκαλούσε ζημιά στην άνοδο από λίθιο η οποία έφραζε και γινόταν ανενεργή. Το πρόβλημα αυτό, η ομάδα το έλυσε δημιουργώντας ηλεκτρόδια από εξαιρετικά πορώδες γραφένιο, τα οποία είχαν πάχος ενός ατόμου και ηλεκτρολύτες κατασκευασμένους από τον οργανικό διαλύτη διμεθοξυαιθανίου, αναμιγμένο με ιωδιούχο άλας λιθίου.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το κύριο παραπροϊόν της αντίδρασης της μπαταρίας, που είναι το υδροξείδιο του λιθίου, αποσυντίθεται εύκολα όταν η μπαταρία φορτίζεται, αντί να επικαλύπτει την άνοδο.
Οι μπαταρίες lithium-air θεωρούνται ως η καλύτερη ελπίδα για την δημιουργία ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα οποία κάνουν πολλά χιλιόμετρα χωρίς φόρτιση, εξαιτίας τις ενεργειακής πυκνότητάς τους. Επειδή το οξυγόνο είναι διαθέσιμο παντού, οι μπαταρίες δεν χρειάζεται να εμπεριέχουν ένα από τα βασικά συστατικά τους, και λίθιο έχει χαμηλή πυκνότητα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι συγκεκριμένες μπαταρίες μπορούν να αποθηκεύσουν σε ένα κιλό όση ενέργεια αποθηκεύει ένα κιλό πετρέλαιο, επιτρέποντας πρακτικά τα ταξίδια των 800 χιλιομέτρων χωρίς επαναφόρτιση.
Η τεχνολογία δεν είναι ακόμη έτοιμη για την αγορά, αλλά το πρωτότυπο του εργαστηρίου του Cambridge υπάρχει και λειτουργεί. Παρόλο που έχουν λυθεί αρκετά προβήματα, υπάρχουν ακόμη πολλά που πρέπει να γίνουν για να μιλήσουμε για βιομηχανική παραγωγή της μπαταρίας, και αυτό ίσως πάρει μέχρι και 10 χρόνια.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου