Η ανησυχία των χρηστών του Facebook ότι οι mobile apps της πλατφόρμας (συμπεριλαμβανομένου του Instagram, ιδιοκτησίας του Facebook) ακούν τις συνομιλίες τους υπάρχει εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Πρόκειται για μία τόσο διαδεδομένη ανησυχία, που ο ίδιος ο Mark Zuckerberg, CEO του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου, την αντιμετώπισε στην ακρόασή του στο Κογκρέσο, αποκαλώντας την βέβαια “θεωρία συνομωσίας”.
Σύμφωνα με σχετικό video-αφιέρωμα στο The Verge από την Ashley Carman, το να ακούει το Facebook αυτά που λέμε είναι σίγουρα ένας “μύθος”. Υπάρχει μάλιστα λόγος που συντηρείται και το γεγονός ότι πολλές φορές πολλοί από εμάς βλέπουμε στοχευμένες διαφημίσεις -μερικές φορές που αφορούν πράγματα τα οποία μόλις συζητήσαμε με τους φίλους μας- συντελεί σε τέτοιες αναρωτήσεις. Πώς γνωρίζει τελικά το Facebook τι μας ενδιαφέρει, τι λέμε με τους φίλους μας; Η απάντηση πιθανώς είναι περισσότερο απλή απ’ όσο νομίζουμε.
Δεν είναι οι πραγματικές συνομιλίες μας που οδηγούν σε αυτές τις διαφημίσεις, αλλά όσα κάνουμε offline και online. Η εταιρεία γνωρίζει τις συνήθειες περιήγησής μας μέσω trackers, όπως ο δικός της Facebook Pixel, αλλά και των Like buttons σε όλο το Internet που “καταγράφουν” τη δραστηριότητά μας. Γνωρίζει τα δημογραφικά μας στοιχεία, την τοποθεσίαμας μέσω των αδειών που έχουμε δώσει σε εφαρμογές, τους φίλους και την οικογένειά μας, τις αγορές μας, τις φωτογραφίες που ανεβάζουμε. Ξέρει πολλά για εμάς ήδη και δε χρειάζεται να παραβιάσει νόμους για να επιβεβαιώσει πράγματα που ήδη γνωρίζει, αναφέρει η Asley Carman, χαρακτηριστικά… Δείτε (στα αγγλικά) το αναλυτικό video-αφιέρωμα σε αυτό το “μύθο”, όπως αποκαλείται από το TheVerge
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου