ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΥΨΗΛΕΣ ΧΡΕΩΣΕΙΣ;

Η υπόθεση ότι οι εταιρείες κινητής στην Ελλάδα έχουν τις υψηλότερες χρεώσεις δεν ευσταθεί σημειώνει ο πρώην πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) σε μία από τις τελευταίες παρεμβάσεις του, προτού αντικατασταθεί από τον καθηγητή πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Κωνσταντίνο Μασσέλο.

Ο απελθόντας πρόεδρος της ΕΕΤΤ επικαλείται στοιχεία της ετήσιας έκθεσης ("Measuring the Information Society Report 2017”) της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών (ITU), σύμφωνα με την οποία οι τιμές κινητής στην Ελλάδα, σταθμισμένες ως προς το ακαθάριστο εισόδημα, δεν είναι οι πιο υψηλές στην Ευρώπη. Αναφέρει, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ. Μ.Χαρακόπουλου, ότι οι τιμές κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα είναι πιο προσιτές από το μέσον όρο αντίστοιχων τιμών στην υπόλοιπη Ευρώπη, σύμφωνα με τα στοιχεία (παρακάτω) που παραθέτει. Από τα στοιχεία αυτά, βέβαια, προκύπτει ότι οι τιμές κινητής ευρυζωνικής πρόσβασης είναι ακριβότερες, σε σχέση με την Ευρώπη, ως ποσοστό του Ακαθάριστου Εθνικού Εισοδήματος-ΑΕΕ).


Η φορολογική επιβάρυνση

Επίσης, ο πρώην πρόεδρος της ΕΕΤΤ επισημαίνει πως οι ονομαστικές τιμές τιμοκαταλόγου, ήτοι οι τιμές πριν κανονικοποιηθούν κατά μονάδες αγοραστικής δύναμης (ΜΑΔ), ενσωματώνουν ΦΠΑ 24%. Αλλά και άλλους φόρους-τέλη, όπως για παράδειγμα τα τέλη συνδρομητών κινητής. Τα τέλη αυτά εξαρτώνται από τη χρήση, εν προκειμένω στο παράδειγμα (σ.σ.: Που αναφέρεται στο κείμενο της ερώτησης) ανέρχονται σε τουλάχιστον 12%.

Τα τέλη αυτά (ήτοι τα τέλη συνδρομητών κινητής), όπως επισημαίνεται, δεν εφαρμόζονται στα περισσότερα κράτη της ΕΕ, γεγονός που πρέπει επίσης να αξιολογηθεί όσον αφορά την εκτίμηση των χρεώσεων στην Ελλάδα. "Παρόλα αυτά, ακόμα και αν αφαιρεθεί η επίδραση των παραπάνω πρόσθετων επιβαρύνσεων, στην Ελλάδα εξακολουθούν να διαπιστώνονται υψηλές τιμές για τα τρία καλάθια χρήσης με βάση τη μεθοδολογία της συγκεκριμένης μελέτης του ΟΟΣΑ. Εντούτοις, τα μεγέθη εξακολουθούν να αφορούν σε τιμές τιμοκαταλόγου των πακέτων και δεν περιλαμβάνουν την επίδραση προσφορών ή συνδυασμό πακέτων που μπορεί να εκμεταλλευτεί ένας καταναλωτής και να μειώσει σημαντικά τη σχετική μηνιαία δαπάνη”.

Για παράδειγμα, όπως προσθέτει, στο μέσο πακέτο χρήσης (300 κλήσεις ή 600 λεπτά, 80 SMS και 1 GB δεδομένα) που χρησιμοποιείται στη μελέτη του ΟΟΣΑ υπάρχουν συνδυαστικές λύσεις ή προσφορές ή εκπτώσεις σε υφιστάμενα προϊόντα που μειώνουν σημαντικά (-20% ) την τελική επιβάρυνση του Έλληνα καταναλωτή.
Share on Google Plus

About OMAΔΑ UNWIRED

    Blogger Comment
    Facebook Comment