Τα τελευταία χρονιά, η αγορά οθονών αντιμετωπίζει καταστάσεις μάλλον πρωτόγνωρες, καθώς η σημαντική και γρήγορη άνοδος των TVs την έχει επηρεάζει. Αρκετοί χρήστες πλέον αγοράζουν τηλεοράσεις ώστε να τις χρησιμοποιούν και σαν μεγάλες ή μεσαίες οθόνες, όμως η αλήθεια είναι πως οι οθόνες έχουν πλεονεκτήματα που οι TVs δε μπορούν να προσφέρουν στο χρήστη. Ειδικότερα οι gamers αλλά και οι επαγγελματίες γραφίστες/σχεδιαστές κ.λπ, το γνωρίζουν αρκετά καλά...
Ο Stefan Sommer είναι ο Director of Marketing & Business Management της MMD στην Ευρώπη και ο πλέον κατάλληλος να μιλήσει για το μέλλον της αγοράς οθονών. Η MMD έχει το αποκλειστικό δικαίωμα της προώθησης και της πώλησης των οθονών Philips παγκοσμίως ενώ το κέντρο σχεδιασμού και ανάπτυξης της εταιρίας βρίσκεται στην Ταιβάν.
-Stefan, το μεγάλο μέγεθος των οθονών και η κυρτότητα είναι δύο μόνο από τα πιο επίκαιρα θέματα για τις οθόνες. Ποιες τάσεις βλέπεις για τα επόμενα χρόνια, και ποιές καινοτομίες μπορούμε να περιμένουμε από τις οθόνες Philips στο κοντινό μέλλον;
Stefan Sommer: Οι πλατφόρμες ψηφιακών μέσων - όπως οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, τα notebooks, τα smartphones– συγκλίνουν και η κινητή συνδεσιμότητα θα αποκτήσει μεγαλύτερη σημασία. Έτσι η οθόνη θα λειτουργεί, όλο και περισσότερο, ως πλατφόρμα για τη ροή περιεχομένου από διάφορες συσκευές. Όλες οι συσκευές, από τα κινητά τηλέφωνα μέχρι και τους αποκωδικοποιητές και τους Η/Υ, χρησιμεύουν σαν περιβάλλον διασύνδεσης για το κέντρο ελέγχου του «έξυπνου σπιτιού». Αυτό δημιουργεί ζήτηση από την B2B και την B2C αγορά για μεγαλύτερες οθόνες και καλύτερη ποιότητα, ανάλυση και λαμπερά χρώματα.
Πάρτε για παράδειγμα το μέγεθος των οθονών: πριν από λίγα χρόνια, οθόνες μεγέθους άνω των 27 ιντσών κατατάσσονταν ως τεράστιες. Σήμερα αυξάνεται η ζήτηση σε αυτά τα μεγέθη, καθώς οι χρήστες εκτιμούν πλέον τη μεγαλύτερη αίσθηση του χώρου. Στην ανάλυση επίσης, οι χρήστες επιθυμούν να πάνε ψηλότερα. Το 4K θα εδραιωθεί ως κύρια ανάλυση τα επόμενα χρόνια, και οι επαγγελματίες χρήστες θα προχωρήσουν σε ακόμα καλύτερες αναλύσεις. Ήδη οι πρώτες οθόνες με ανάλυση 8Κ είναι στον ορίζοντα.
Συναρπαστικές εξελίξεις έρχονται και στο χρώμα. Μαζί με την τεχνολογία χρωμάτων QuantumDot, η MMD προωθεί την τεχνολογία UltraWide Color σε όλη τη σειρά των οθονών, προσφέροντας αυτή την ευρύτερη χρωματική γκάμα σε όλους τους χρήστες. Αναμένω ότι μια χρωματική γκάμα >85% NTSC θα είναι σύντομα δεδομένη, σε αντίθεση με το πλέον κοινό 72%.
Η τεχνολογία High Dynamic Range (HDR) είναι ένα άλλο καινοτόμο χαρακτηριστικό, το οποίο θα δούμε περισσότερο στις οθόνες. Θα επεκτείνει το εύρος της αντίθεσης και του χρώματος, ώστε οι εικόνες να έχουν μεγαλύτερο βάθος – εξαιρετική είδηση για τις εφαρμογές βίντεο, γραφικών και ψυχαγωγίας. Θα παρουσιάσουμε μια σειρά προϊόντων αφιερωμένη στην ψυχαγωγία, αργότερα μέσα στο έτος, η οποία θα περιλαμβάνει επίσης HDR.
-Πώς βλέπετε το μέλλον των συσκευών εικονικής πραγματικότητας; Θα αντικαταστήσουν τις οθόνες ή θα συνυπάρξουν με αυτές;
Stefan Sommer: Η εικονική πραγματικότητα (Virtual Reality) ήδη κερδίζει έδαφος σε επαγγελματικούς κλάδους όπως η αρχιτεκτονική και ο σχεδιασμός, η ιατρική και η γεωεπιστήμη. Αυτό που την κρατά πίσω στον τομέα των οικιακών χρηστών, εκεί που αναμένεται και η μεγάλη ανάπτυξη, είναι η έλλειψη περιεχομένου. Επίσης, η απόδοση είναι ένα ζήτημα καθώς κάθε τι ψεύτικο στην απόδοση της εικόνας αποτελεί και ένα εμπόδιο στην ευρύτερη διάδοση της εικονικής πραγματικότητας. Ίσως τελικά να δούμε εξελίξεις από τους επαγγελματικούς κλάδους υψηλής τεχνολογίας. Μόλις η τεχνολογία είναι προηγμένη και προσιτή, με πλούσιο περιεχόμενο για να προσελκύσει τους χρήστες, τότε η τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας θα απογειωθεί.
Καθώς το VR είναι απλά μια ακόμα μορφή προβολής, δεν περιμένω να αντικαταστήσει τις συμβατικές οθόνες. Οι δύο τύποι θα συνυπάρχουν, λόγω των πολύ διαφορετικών σκοπών. Για παράδειγμα, είναι ακόμα πιο εύκολο να συνεργαστείτε μπροστά από μια οθόνη, παρά μέσω ενός VR!
-Πώς πιστεύετε ότι θα αλλάξει η αγορά των οθονών τα επόμενα χρόνια και ποιες ευκαιρίες βλέπετε για την MMD?
Stefan Sommer: Αναμένουμε ότι η αγορά θα εξελιχθεί σε ορισμένες κατευθύνσεις. Για παράδειγμα, αυτό που έχουμε δει με τις κυρτές οθόνες μέχρι στιγμής, είναι μόνο η αρχή. Αναμένουμε ότι αυτή η αγορά θα επιταχύνει το ρυθμό ανάπτυξής της και θα καθιερωθεί τα επόμενα χρόνια.
Οι οθόνες είναι πιθανό να γίνουν πιο εξειδικευμένες, με ειδικά χαρακτηριστικά σχεδιασμένα γύρω από τις ανάγκες συγκεκριμένων ομάδων χρηστών όπως για παράδειγμα, οι οθόνες υψηλής ανάλυσης μορφής 21:9 για επαγγελματίες χρήστες στον τραπεζικό και οικονομικό κλάδο. Παρά την αυξανόμενη εξειδίκευση, τα κύρια χαρακτηριστικά που σήμερα θεωρούνται υψηλών προδιαγραφών, πρόκειται να εδραιωθούν τα επόμενα χρόνια, προσφέροντας σχεδόν επαγγελματική ποιότητα στους οικιακούς χρήστες.
Και καθώς αυξάνεται η σημασία της κινητής συνδεσιμότητας, η MMD είναι σε θέση να παρέχει τις λύσεις που προσφέρουν στους χρήστες ευελιξία και εκπληκτική θέαση σε B2B και B2C εφαρμογές. Η εύκολη σύνδεση USB docking επιτρέπει στους χρήστες να συνδέουν γρήγορα τη συσκευή που προτιμούν. Η MMD είναι ήδη κορυφαίος πάροχος οθονών USB Docking και θα διευρύνει περισσότερο την κατηγορία. Αυτά τα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας θα είναι ακόμα πιο σημαντικά στον τομέα B2B, όπου βλέπουμε ευκαιρίες για «έξυπνα» χαρακτηριστικά με σκοπό να καταστήσουμε τα γραφεία πιο αποτελεσματικά. Για παράδειγμα, οι οθόνες Philips με τεχνολογία Power Sensor μπορούν να αισθανθούν όταν κάποιος βρίσκεται στο γραφείο, και απενεργοποιούνται αυτόματα όταν δε χρησιμοποιούνται. Επιπλέον, καθώς οι χάκερς γίνονται όλο και πιο εφευρετικοί, η ιδιωτικότητα και η ασφάλεια αποκτά μεγαλύτερη σημασία. Αναγνωρίζοντας τον πιθανό κίνδυνο έκθεσης μέσω της κάμερας, η MMD είναι η πρώτη εταιρία που παρουσίασε την οθόνη με αναδυόμενη κάμερα. Με τη ροή τόσο καινοτόμων προϊόντων όσο αυτών που βγαίνουν από τα εργαστήριά μας, είμαστε έτοιμοι για οποιαδήποτε εξέλιξη της αγοράς.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου