Η ελληνική αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων το 2015 ενίσχυσε την αξία της κατά 6,2%, σε σχέση με το 2014, υπερβαίνοντας τα 1,99 δισεκατομμύρια ευρώ. Για το δ’ τρίμηνο του 2015 η αγορά ήταν επίσης ανοδική, αλλά με χαμηλότερο ποσοστό σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Συγκεκριμένα, το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους η αξία της ελληνικής αγοράς των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων ενισχύθηκε κατά 1,6% στα 585 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με την έρευνα GfK TEMAX, σε ετήσια βάση μόνον τρεις από τους επτά τομείς της αγοράς κινήθηκαν πτωτικά, ενώ οι υπόλοιποι τέσσερις ακολούθησαν ανοδική πορεία.
Σε ό,τι αφορά στο τέταρτο τρίμηνο του 2015, μόνο τρεις από τους επτά τομείς της αγοράς, οι Τηλεπικοινωνίες, οι μικρές και οι μεγάλες λευκές συσκευές, είχαν ανοδική πορεία, με τις τελευταίες δύο κατηγορίες να πετυχαίνουν μάλιστα διψήφια ανάπτυξη. Στον αντίποδα, οι υπόλοιπες κατηγορίες εμφάνισαν πτώση, με τη κατηγορία των φωτογραφικών ειδών να εμφανίζει διψήφια μάλιστα μείωση.
Προϊόντα Πληροφορικής
Ο κλάδος των Προϊόντων Πληροφορικής ενισχύθηκε το 2015 – σε ετήσια βάση – κατά 3,7%, με την αξία της αγοράς να ανέρχεται σε 432 εκατ. ευρώ. Πάντως, σε επίπεδο δ’ τριμήνου συνεχίστηκε η πίεση προς τον κλάδο της Πληροφορικής. Η παραμονή του κλάδου σε αρνητικό έδαφος κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2015 – όπως συνέβη και κατά το γ’ τρίμηνο – συναρτάται σαφώς από το πρόγραμμα της Ψηφιακής Αλληλεγγύης, που πραγματοποιήθηκε στο α’ εξάμηνο του 2015.
Ο κλάδος των Προϊόντων Πληροφορικής ενισχύθηκε το 2015 – σε ετήσια βάση – κατά 3,7%, με την αξία της αγοράς να ανέρχεται σε 432 εκατ. ευρώ. Πάντως, σε επίπεδο δ’ τριμήνου συνεχίστηκε η πίεση προς τον κλάδο της Πληροφορικής. Η παραμονή του κλάδου σε αρνητικό έδαφος κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2015 – όπως συνέβη και κατά το γ’ τρίμηνο – συναρτάται σαφώς από το πρόγραμμα της Ψηφιακής Αλληλεγγύης, που πραγματοποιήθηκε στο α’ εξάμηνο του 2015.
Σύμφωνα με την έρευνα GfK TEMAX, με εξαίρεση τα tablets, όπου η μέση τιμή διατηρήθηκε στα αντίστοιχα επίπεδα του δ’ τριμήνου του 2014, oι βασικότερες κατηγορίες τις Πληροφορικής κατέγραψαν άνοδο της μέσης τιμής με τον καταναλωτή να προσανατολίζεται σε προϊόντα με καλύτερα τεχνικά χαρακτηριστικά.
Τηλεπικοινωνίες
Ο κλάδος των Τηλεπικοινωνιών παρέμεινε ο πιο σημαντικός σε επίπεδο αξιών και για το 2015, με την αγορά να διευρύνεται τόσο κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2015 (6,7%) όσο και σε επίπεδο έτους (22%). Συνολικά η αξία της αγοράς για το 2015 κινήθηκε στα 594 εκατ. ευρώ με τα smartphones να πρωταγωνιστούν, κερδίζοντας συνεχώς έδαφος έναντι των απλών κινητών. Η πορεία των smartphone βοήθησε και τα ακουστικά να καταγράψουν διψήφιους ρυθμούς ανόδου για το κλείσιμο της χρονιάς.
Ο κλάδος των Τηλεπικοινωνιών παρέμεινε ο πιο σημαντικός σε επίπεδο αξιών και για το 2015, με την αγορά να διευρύνεται τόσο κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2015 (6,7%) όσο και σε επίπεδο έτους (22%). Συνολικά η αξία της αγοράς για το 2015 κινήθηκε στα 594 εκατ. ευρώ με τα smartphones να πρωταγωνιστούν, κερδίζοντας συνεχώς έδαφος έναντι των απλών κινητών. Η πορεία των smartphone βοήθησε και τα ακουστικά να καταγράψουν διψήφιους ρυθμούς ανόδου για το κλείσιμο της χρονιάς.
Και στις Τηλεπικοινωνίες η μέση τιμή κατέγραψε σημαντική άνοδο το τελευταίο τρίμηνο ως αποτέλεσμα της μεγαλύτερης συγκέντρωσης σε smartphones, των οποίων η μέση τιμή διατηρήθηκε στα αντίστοιχα περσινά επίπεδα.
Ηλεκτρονικά Προϊόντα
Αρνητικό πρόσημο τόσο σε επίπεδο τριμήνου (-9,8%) όσο και σε ετήσια βάση (-9,9%) είχε ο τομέας των ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων, η αξία του οποίου κατήλθε συνολικά το 2015 στα 333 εκατ. ευρώ. Όπως σημειώνει η GfK, η αλλαγή του αναλογικού σήματος στην επαρχία, που ολοκληρώθηκε το τελευταίο τρίμηνο του 2014 οδήγησε την τηλεόραση και κατά συνέπεια όλη την κατηγορία σε μειωμένες αξίες.
Αρνητικό πρόσημο τόσο σε επίπεδο τριμήνου (-9,8%) όσο και σε ετήσια βάση (-9,9%) είχε ο τομέας των ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων, η αξία του οποίου κατήλθε συνολικά το 2015 στα 333 εκατ. ευρώ. Όπως σημειώνει η GfK, η αλλαγή του αναλογικού σήματος στην επαρχία, που ολοκληρώθηκε το τελευταίο τρίμηνο του 2014 οδήγησε την τηλεόραση και κατά συνέπεια όλη την κατηγορία σε μειωμένες αξίες.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου