Έρευνα της Kaspersky Lab και της B2B International έδειξε ότι σχεδόν ένας στους τέσσερις χρήστες (24%) που διατηρούσε αντίγραφα ασφαλείας των δεδομένων του σε φυσικά μέσα, κατέληξε να τα χάσει.
Σήμερα, οι πληροφορίες είναι ιδιαίτερα πολύτιμες, οπότε είναι σημαντικό ο χρήστης όχι μόνο να δημιουργεί αντίγραφα των αρχείων του σε περίπτωση που αυτά χαθούν, αλλά να το κάνει και σωστά.
Η έρευνα αποκάλυψε ότι ενώ η συντριπτική πλειοψηφία (92%) των ερωτηθέντων αποθήκευε τις εμπιστευτικές της πληροφορίες (π.χ. ιδιωτική αλληλογραφία, φωτογραφίες, κωδικοί πρόσβασης, οικονομικά δεδομένα), στις συσκευές, λιγότερο από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων είχε σκεφτεί να δημιουργήσει αντίγραφα ασφαλείας σε περίπτωση απώλειας των δεδομένων. Το 29% των χρηστών δεν έλαβε τέτοιου είδους μέτρα ασφάλειας και το 11% δεν είχε καν την πρόθεση να το πράξει μελλοντικά.
Η έρευνα ανέδειξε επίσης ότι ακόμη και η δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας δεν εγγυάται ότι τα δεδομένα δεν θα χαθούν. Τα φυσικά μέσα αποθήκευσης, όπως οι σκληροί δίσκοι και τα USB, παρέμειναν η πιο δημοφιλής μέθοδος για τη δημιουργία και τη διατήρηση αντιγράφων ασφαλείας, με το 87% των ερωτηθέντων να τα χρησιμοποιεί, ενώ μόλις το 12% χρησιμοποιεί υπηρεσίες cloud. Ωστόσο, εκείνοι που προτίμησαν φυσικά μέσα αποθήκευσης, δηλαδή σχεδόν ένας στους τέσσερις χρήστες (24%), είχαν υποστεί ανεπανόρθωτη απώλεια δεδομένων, επειδή η συσκευή αποθήκευσης είχε χαθεί, είχε χαλάσει ή είχε κλαπεί.
«Υιοθετώντας μια συστηματική προσέγγιση στη δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας, οι χρήστες μπορούν να προστατεύσουν τα δεδομένα τους. Το μόνο που χρειάζεται είναι να αποφασίσουν ποιες πληροφορίες είναι οι πιο πολύτιμες για αυτούς και να δημιουργούν αντίγραφα ασφαλείας σε τακτική βάση. Ο βέλτιστος τρόπος για ασφαλή διατήρηση σημαντικών πληροφοριών είναι σε κρυπτογραφημένους φακέλους, οι οποίοι θα αποθηκεύονται και σε φυσικά μέσα και σε cloud περιβάλλον αποθήκευσης. Έτσι, θα προστατεύονται τα δεδομένα των χρηστών, ακόμη και σε εξαιρετικά απίθανες περιπτώσεις», δήλωσε η Elena Kharchenko, Head of Consumer Product Management της Kaspersky Lab.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου