Οι γραφίστες του Which? στη Βρετανία, κάθισαν και μέτρησαν όλες τις συσκευές της σειράς Galaxy που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή η Samsung. Ούτε λίγο, ούτε πολύ, μέτρησαν 26, χωρίς να έχουν υπολογίσει κανένα από την σειρά ATIV με Windows 8 και χωρίς να έχουν υπολογίσει τα dual SIM ή τα branded τηλέφωνα που κυκλοφορούν σε δίκτυα κινητής σε όλο τον κόσμο. Μεταξύ των συντακτών ειδικού τύπου κυκλοφορεί το ανέκδοτο «τι συσκευή ανακοίνωσε η Samsung σήμερα;». Ή ότι η Samsung είναι η εταιρεία που βγάλει μία συσκευήγια τον καθένα.
Τι πιστεύετε γι αυτή την στρατηγική των Κορεατών, την στρατηγική των (πάρα) πολλών οθονών;
Ας δούμε όμως λίγο τα πράγματα με φόντο το όχι και τόσο πρόσφατο παρελθόν. Όταν ακόμα ήταν κραταιά η Nokia, ειδικά περί το 2008, είχε λανσάρει περισσότερα από 40 μοντέλατηλεφώνων, σε μία χρονιά που δεν είχαν κάνει την εμφάνισή τους ακόμα τα tablet. Η Nokiaτότε, ήταν αυτό που είναι η Samsung τώρα. Η απόλυτη βασίλισσα στην παγκόσμια αγορά κινητών τηλεφώνων. Εξυπηρετούσε όλες τις χώρες και όλο το καταναλωτικό κοινό και διέθετε ένα κινητό για κάθε βαλάντιο. Ιστορικά λοιπόν, αν του δούμε, η απόφαση της Samsung να βγάζει ένα σκασμό συσκευές, στέκεται. Οι επενδυτές όμως, έχουν διαφορετική άποψη, υποδεικνύοντας πως οι καιροί έχουν αλλάξει. Δεν είναι πολλές εβδομάδες που η μετοχή της εταιρείας έκανε βουτιά κατά 6,2%, μειώνοντας την αξία της γιατί ακριβώς οι αναλυτές υποστήριξαν πως το θεώρημα των πολλών οθονών της Samsung μπορεί να αυξάνει τον τζίρο της εταιρείας, μειώνει όμως τα ποσοστά κέρδους της ανά μοντέλο, σημείο που θεωρούν πολύ σημαντικό για την εξέλιξη και την προοπτική της. Αυτό άλλωστε, είναι ένα οικονομικό μοντέλο που έχει προτείνει στην αγορά ηApple.Υπάρχουν θεμελιώδεις διαφορές όμως, ανάμεσα στη Samsung και την trend setter Apple ή την άλλοτε κραταιά Nokia. Πρώτον ότι η Samsung είναι μία εταιρεία που φτιάχνει το μεγαλύτερο μέρος από τα components των συσκευών της, η ίδια. Άρα, σε οποιοδήποτε μέγεθος ή range τιμής, η Samsung έχει πολύ μεγαλύτερο κέρδος από τις δύο προαναφερόμενες. Δεύτερον, η Samsung έχει αγγίξει μεγέθη και πεδία που δεν έχει αγγίξει κανείς. Σε τι να αναφερθούμε; Στα Mega; Στο πρώτο Note που ξεκίνησε τη συζήτηση για το «μέγεθος που μετράει»; Στα 8άρια tablets που μετά τη Samsung ξεκινούν σιγά σιγά να γίνονται μόδα;
Η Samsung σίγουρα ξέρει πως για να κερδίσει την αγορά πρέπει να τολμά, να ρισκάρει και να δοκιμάζει. Ο προβληματισμός για το αν βγάζει και κυκλοφορεί υπερβολικά πολλές συσκευές και μεγέθη ίδιων (εμφανισιακά) προϊόντων, μάλλον αφορά το «ψυχολογικό» κομμάτι που έχει να κάνει με εμάς, τους καταναλωτές. «Γουστάρουμε» να βλέπουμε κάθε τόσο και μία συσκευή από τη Samsung; Μας ενθουσιάζει; Ή βαριόμαστε εύκολα και προτιμάμε το hype της μίας συσκευής το χρόνο από την Apple; Γιαααααααα πείτε γνώμες.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου