Η ουδετερότητα του Ιντερνετ διαβρώνεται από πολλές πλευρές. Νέες συμφωνίες περιεχομένου και υπηρεσίες πιέζουν όλο και περισσότερο προς αυτή την κατεύθυνση. Και μια νέα σοδειά ασύρματων τεχνολογιών δρομολόγησης -αυτές που δίνουν προτεραιότητα σε δεδομένα με πιο σύνθετες δομές- δοκιμάζουν την αντίληψη ότι όλα τα πακέτα δεδομένων είναι ισότιμα. Συνεπώς, κατά κάποιον τρόπο, οι κανονισμοί περί ουδετερότητας είναι ήδη περικυκλωμένοι από απειλές. «Υπάρχουν κάποια εμφανή παραθυράκια, που μπορεί να εκμεταλλευτεί κάποιος, και οι πάροχοι τα αξιοποιούν», δηλώνει ο Τζον Μπεργκμάγερ, δικηγόρος του «Public Knowledge», ενός γκρουπ για το ανοιχτό Ιντερνετ στην Ουάσιγκτον, και προσθέτει: «Τα επιχειρήματα που προβάλλουν γίνονται πιο περίπλοκα, γιατί αυτό που κάνουν είναι πιο πονηρό»...
Τι προβλέπεται
Οι κανόνες της FCC, που υιοθετήθηκαν στα τέλη του 2010 και ονομάστηκαν «Κανόνας του Ανοιχτού Ιντερνετ», έθεταν κάποιες γενικές κατευθύνσεις: Οι πάροχοι σταθερών συνδέσεων broadband δεν μπορούν να μπλοκάρουν εφαρμογές που ανταγωνίζονται με τις δικές τους τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες βίντεο ή τηλεφωνίας. Και όλοι πρέπει να αποκαλύπτουν τις πρακτικές που εφαρμόζουν στη διαχείριση δικτύων, όταν υπόκεινται σε δημόσιο και κανονιστικό έλεγχο.
Ωστόσο, κάποιες θρασείες απόπειρες να ευνοηθεί ένας πάροχος περιεχομένου έναντι κάποιου άλλου πυκνώνουν σιγά σιγά. Η «Wall Street Journal» πρόσφατα δημοσίευσε την πληροφορία ότι το δίκτυο αθλητικών ειδήσεων ESPN βρισκόταν σε συνομιλίες με τον τηλεπικοινωνιακό πάροχο Verizon Wireless, προκειμένου να αποκλείσουν το περιεχόμενο του αθλητικού δικτύου από χρεώσεις δεδομένων. Η εκπρόσωπος της Verizon, Ντέμπι Λιούις, δηλώνει ότι η εταιρεία δεν πρόκειται να απαντήσει σε φημολογίες...Ομως ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΤ&Τ, Ράνταλ Στέφενσον, σε ομιλία του προς επενδυτές τον Μάιο, δήλωσε ότι κάτι τέτοιο θα ήταν πιο πιθανό να συμβεί στο μέλλον. Περιέγραψε ένα σενάριο, στο οποίο προγραμματιστές εφαρμογών και πάροχοι περιεχομένου θα μπορούσαν να πληρώνουν για τα δεδομένα που χρησιμοποιούν οι πελάτες: «Θα υπάρξουν παίκτες στο συγκεκριμένο οικοσύστημα που θα έχουν κίνητρο να προσελκύσουν περισσότερη κίνηση σε συγκεκριμένο περιεχόμενο ή ιστοσελίδα; Θα προκύψουν νέα μοντέλα εκεί όπου υπάρχει δυνατότητα να καλυφθούν από τους ίδιους κάποιες από τις χρεώσεις που θα πλήρωνε ο τελικός καταναλωτής ή από διαφήμιση και χρηματική αποτίμηση των δεδομένων;
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου