Τα ευρήματα σχετικών ερευνών δεν είναι πολύ ευοίωνα για τη συμπεριφορά των εταιρειών που δραστηριοποιούνται online και συλλέγουν δεδομένα χρηστών. Τα στοιχεία δείχνουν ότι μία στις δέκα επιχειρήσεις εκμεταλλεύονται εμπορικά τα δεδομένα αυτά.
Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι τα δεδομένα των ανυποψίαστων χρηστών των online υπηρεσιών πωλούνται σε άλλες επιχειρήσεις, τις περισσότερες φορές χωρίς να απαιτείται η σαφής συγκατάθεση του κάθε χρήστη. Μία έρευνα που έγινε από την Kaspersky, με τον τίτλο Kaspersky Global Corporate IT Security Risks Survey σε 31 διαφορετικές χώρες του κόσμου, τον Ιούνιο 2020 έδειξε ότι η συλλογή δεδομένων χρηστών στο Διαδίκτυο είναι κοινός τόπος.
Εκτός από τη συλλογή δεδομένων από τους πελάτες τους, οι εταιρείες πιστοποίησαν ότι σε ποσοστό 18% του δείγματος πωλούν τα δεδομένα που συλλέγουν σε τρίτους. Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι ακόμα και οι εταιρείες που στην παρούσα φάση δεν συλλέγουν δεδομένα των πελατών των υπηρεσιών τους, δηλώνουν ότι θα το πράξουν στο κοντινό μέλλον, δημιουργώντας τις κατάλληλες υποδομές.
Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι το ότι η συλλογή δεδομένων των χρηστών αποτελεί… μαγνήτη για τους κυβερνοεγκληματίες, με ένα μεγάλο ποσοστό να χάνει αρκετά χρήματα σε ετήσια βάση από τέτοιες επιθέσεις. Cookies, emails, WiFi συνδέσεις σε hotspots και κοινωνική δικτύωση είναι μερικοί από του πιο συχνά χρησιμοποιούμενους τρόπους συλλογής δεδομένων των χρηστών, με τη χρήση Virtual Private Networks να φέρνει λύση.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου