Μπορεί και η κατηγορία των monitors να επηρεάστηκε από τη ραγδαία άνοδο των φορητών υπολογιστών και την πτώση των desktops, ωστόσο παραμένει ισχυρή καθώς οι επαγγελματίες αλλά και οι gamers συνεχίζουν να ενδιαφέρονται γι' αυτήν, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις, πλέον, μια οθόνη δεν είναι αρκετή! Έτσι, ορισμένοι χρήστες έχουν 2 ή και 3 οθόνες στο γραφείο τους, ακόμα περισσότερες συνολικά μέσα στο σπίτι και το γραφείο τους!
Επισκεπτόμενοι το περίπτερο της MMD-Philips στην IFA 2018, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον κ. Artem Khomenko, Product Manager για τα MMD monitors & displays, ο οποίος μας ανέλυσε τις τάσεις της αγοράς και έκανε τις δικές του προβλέψεις για το μέλλον των οθονών, σαν προϊοντική κατηγορία. Ομολογουμένως μάθαμε αρκετές, χρήσιμες πληροφορίες και ο διάλογος μαζί του ήταν διαφωτιστικότατος!
Η γκάμα της εταιρείας περιλαμβάνει το brand AOC που απευθύνεται σε απαιτητικούς χρήστες, κυρίως PC gamers, με μικρές έως μεσαίες διαγωνίους και high-end τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά και τα πασίγνωστα Philips monitors που επιλέγονται κυρίως από επαγγελματίες αλλά και console gamers. Στο booth είδαμε από κοντά την πλήρη γκάμα μοντέλων και από τα δύο brands, ενώ αρκετοί ήταν οι μικροί επισκέπτες που απολάμβαναν video games στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του.
Σίγουρα, ένα από τα trends είναι η ζήτηση για μεγαλύτερες οθόνες, από πλευράς διαγωνίου. Πριν λίγα χρόνια, οι οθόνες 21,5" είχαν τη "μερίδα του λέοντος" με 40% των πωλήσεων, όμως η μείωση των τιμών αλλά και η ανάγκη για μεγαλύτερη επιφάνεια θέασης, έχει ισχυροποιήσει τις οθόνες 24" (23,8") που αυτή τη στιγμή βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με τις 21,5", από πλευράς τεμαχίων, γνωρίζοντας σημαντική ανάπτυξη της τάξεως του 15-25%. Αύξηση παρουσιάζουν, φυσικά, και οι ακόμα μεγαλύτερες οθόνες (27"+), με αντίστοιχη μείωση για τις μικρές και πολύ μικρές οθόνες. Οι 27άρες πλέον θεωρούνται "mainstream" ενώ οι 31,5" δείχνουν πως θα κυριαρχήσουν στο μέλλον. Λογικό, από τη στιγμή που όλες οι οθόνες γύρω μας μεγαλώνουν διαρκώς (smartphones, tablets, TVs κ.λπ.).
Σημαντικό ρόλο, όμως, παίζει και το είδος του panel που χρησιμοποιείται και που επιλέγουν οι χρήστες. Σιγά σιγά τα TN panels, που επί χρόνια κυριαρχούσαν λόγω του κόστους τους αλλά και του πολύ χαμηλού latency που επιτύγχαναν (ιδανικό για τους gamers), αρχίζουν να δίνουν τη "σκυτάλη" στα IPS panels, τα οποία χρησιμοποιούνται κατά κόρον στα smartphones/tablets όπως γνωρίζουμε, αλλά μόλις τώρα η πρόοδος της τεχνολογίας τους επέτρεψε να γίνουν ανταγωνιστικά και στην αγορά των monitors. Τα TN panels παραμένουν δημοφιλή στις μικρές διαγωνίους (21,5" ή μικρότερες) όμως τα IPS κερδίζουν έδαφος στις μεγαλύτερες.
Σε ερώτησή μας όσον αφορά τα OLED panels, ο συνομιλητής μας θεωρεί πως η τεχνολογία αυτή είναι πολύ ακριβή για τη χρήση σε monitors και δε μπορεί να "σταθεί" στην αγορά ανταγωνιστικά αυτή τη στιγμή, αν και ίσως αποτελέσει μια βιώσιμη λύση σε 4-5 χρόνια, αν το κόστος της μειωθεί και αντίστοιχα βελτιωθεί ή αντοχή και αξιοπιστία της.
Είπαμε για την διαγώνιο, είπαμε και για τα panels, μέχρι που η κουβέντα έφτασε στο "καυτό" θέμα της ανάλυσης. Φέτος είδαμε 8K τηλεοράσεις ενώ ταυτόχρονα οι 4K (2160p) γίνονται η... "default" επιλογή στην αγορά και φυσικά, οι οθόνες θα ακολουθήσουν σε αυτό τον αγώνα δρόμου για περισσότερα pixels, έστω κι αν το περιεχόμενο είναι λίγο. Σύμφωνα με τον κ.Khomenko, το 4K αρχίζει να γίνεται πιο προσιτό από πλευράς κόστους, ενώ γνωρίζει εκρηκτική άνοδο, της τάξεως του 50% το 2ο τρίμηνο του 2018, ενδεικτικά. Αφορά κυρίως τις οθόνες 27" ή μεγαλύτερες, με πάνω από το 10% των 31,5" monitors που πωλούνται αυτή τη στιγμή να είναι 4Κ. Η τάση αυτή επαληθεύεται και στις 27", αφού το 50% των πωλήσεων αφορά QHD οθόνες (1440p), αντικαθιστώντας τις FullHD, κυρίως στις τάξεις τωνεπαγγελματιών που εργάζονται σε γραφεία.
Τέλος, οι curved οθόνες μπορεί να μην έχουν γίνει ακόμα όσο δημοφιλείς θα περιμέναμε τα τελευταία χρόνια, αλλά σύμφωνα με τον κ.Khomenko, είναι το μέλλον, δίχως αμφιβολία. Η MMD-Philips διαθέτει πάνω από 100.000 κυρτά monitors ανά τρίμηνο και ο αριθμός αυτός αυξάνεται, όντας μια από τις πρωτοπόρους στην κατηγορία αυτή. Οι κυρτές οθόνες προτιμώνται κυρίως από επαγγελματίες (π.χ. γραφίστες, σχεδιαστές) αλλά και gamers που επιζητούν μια πιο "immersive" εμπειρία δίχως τη χρήση VR και οι πρώτοι επιλέγουν διαγωνίους 31,5-34", ενώ οι δεύτεροι αρκούνται στις curved 27άρες οθόνες.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου