Κάτι περισσότερο από τα τρία στα τέσσερα Android apps περιλαμβάνουν τουλάχιστον έναν tracker τρίτων μερών, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση ορισμένων εκατοντάδων εφαρμογών. Η έρευνα διεξήχθη από τη Γαλλική Exodus Privacy σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Γέιλ και ανέλυσε mobile εφαρμογές για υπογραφές γνωστών 25 trackers, οι οποίοι χρησιμοποιούν διάφορες τεχνικές για να συλλέξουν πληροφορίες σχετικά με τους χρήστες και για να τους στοχοποιήσουν καλύτερα με διαφημίσεις. Μεταξύ των εφαρμογών που διέθεταν κάποιου είδους tracking plugin, είναι πολύ δημοφιλή apps στο Google Play Store, όπως τα Tinder, Spotify, Uber και OKCupid.
Και τα τέσσερα apps χρησιμοποιούν μια υπηρεσία που ανήκει στην Google και φέρει την ονομασία Crashlytics και πρωταρχικός στόχος της είναι να παρακολουθεί τα charsh reports των εφαρμογών, ωστόσο όμως δίνει πρόσβαση και σε άλλα δεδομένα.
Όμως, ορισμένοι trackers προχωρούν ακόμη περισσότερο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το FidZup, μιας γαλλικής εταιρείας η οποία παρέχει τεχνολογία που μπορεί να ανιχνεύσει την παρουσία φορητών συσκευών και ως εκ τούτου των κατόχων τους.
Τα στοιχεία της έρευνας έχουν στόχο να χρησιμοποιηθούν για πιέσουν την Google όσο και τους developers για μεγαλύτερη διαφάνεια, όσον αφορά τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων. Οι ερευνητές προσθέτουν ότι χρειάζονται μια έμπιστη αλυσίδα ανάπτυξης, διανομής και εγκατάστασης του λογισμικού που δεν περιλαμβάνει κώδικα τρίτων. Βέβαια, ό,τι συμβαίνει με το Android συμβαίνει και με το iOS. Πολλές από τις ίδιες εταιρείες που διανέμουν Google Play apps, διανέμουν και εφαρμογές μέσω του App Store και οι συγκεκριμένοι trackers διαφημίζουν Software Development Kits (SDKs) συμβατές με πολλαπλές πλατφόρμες.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου