Την έρευνα και τα αναλυτικά αποτελέσματά της παρουσίασαν σε Συνέντευξη Τύπου οι επιστημονικοί επιμελητές από πλευράς ELTRUN κ.κ. Γεώργιος Δουκίδης, Καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, και Αριστείδης Θεοτόκης, Associate Professor of Marketing, Leeds University Business School. O Γ. Δουκίδης δήλωσε: «Οι Έλληνες πολίτες έχουν πλέον ισχυρή θετική άποψη για την Διαδικτυωμένη Κοινωνία και ώριμη προσδοκία ότι η σημαντικότερη συνέπεια των ICT θα είναι για νέες καινοτόμες επιχειρήσεις – startups».
Ο Βασίλης Κουλούρης, Head of Sales της Ericsson σε Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Βουλγαρία δήλωσε: «Το όραμα της Ericsson είναι να ενδυναμώνουμε -με τις λύσεις της τεχνολογίας- κάθε άνθρωπο και την κοινωνία, για να γίνεται καλύτερη η ζωή όλων. Υποστηρίξαμε την έρευνα για να ακουστεί για πρώτη φορά η φωνή των Ελλήνων και οι προσδοκίες τους. Τα αποτελέσματα δείχνουν, ότι ενώ οι Έλληνες είναι ώριμοι χρήστες τεχνολογιών, οι παρεχόμενες υπηρεσίες που λαμβάνουν βρίσκονται σε αναντιστοιχία (Δημόσιες υπηρεσίες, Παιδεία, Υγεία, Συναλλαγές, Μεταφορές) και δεν βελτιώνουν την ποιότητα ζωής. Δεν είναι ικανοποιημένοι από τις υποδομές στα αστικά κέντρα ούτε από την ποιότητα πρόσβασης στα δίκτυα επικοινωνίας. Δηλώνουν όμως την ελπίδα τους, πως αν εφαρμοσθούν λύσεις τεχνολογίας, θα αλλάξει η σχέση τους με το κράτος και θα αντιμετωπιστεί πρακτικά η κρίση μέσω της επιχειρηματικότητας, του τουρισμού, των εξαγωγών».
Ως τομείς με την μεγαλύτερη ανάγκη για αξιοποίηση της τεχνολογίας αναδεικνύονται οι Δημόσιες Υπηρεσίες, η Εκπαίδευση και η Υγεία. Επιπλέον, η διαδικτυωμένη κοινωνία φαίνεται πως θα είχε τη θετικότερη και χρησιμότερη για την Ελλάδα επίδραση στη σημερινή συγκυρία στη βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη από τις δημόσιες αρχές, στην αλλαγή του μοντέλου των δημόσιων υπηρεσιών αλλά και στη μείωση της γραφειοκρατίας.
Αναλυτικότερα, η καλή χρήση της τεχνολογίας θα μπορούσε να φέρει βελτιώσεις, σε τομείς και με εργαλεία όπως παρακάτω:
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- Άμεση ενημέρωση για το χρόνο άφιξης των μέσων μεταφοράς
- Ηλεκτρονικό εισιτήριο
- Live ενημέρωση για καθυστερήσεις και κυκλοφοριακή συμφόρηση
ΣΧΕΣΗ ΚΡΑΤΟΥΣ – ΠΟΛΙΤΩΝ
- Έκδοση και προμήθεια δημόσιων εγγράφων και πιστοποιητικών μέσω διαδικτύου
- Καταγραφή προβλημάτων της πόλης / καταγγελίες / επισημάνσεις
- Άμεση ενημέρωση και ανταπόκριση υπηρεσιών για αιτήματα κάθε πολίτη
- Εργαλεία ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, όπως ηλεκτρονική ψηφοφορία, δημόσια διαβούλευση, διαφάνεια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
- Ανοικτή πρόσβαση στο εκπαιδευτικό περιεχόμενο (από απόσταση, με χαμηλό ή καθόλου κόστος και από όλες τις συσκευές)
- Σύνδεση με κοινότητες και τα πανεπιστήμια του εξωτερικού
- Παρακολούθηση online μαθημάτων σε πανεπιστήμια
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
- Ψηφιακή εφαρμογή για το κλείσιμο και την τήρηση των ιατρικών ραντεβού για μείωση της ταλαιπωρίας των ασθενών
- Ενιαίο ψηφιακό προσωπικό ιατρικό ιστορικό
- Πιστοποιημένο ηλεκτρονικό ευρετήριο ιατρικών πληροφοριών (εφημερίες νοσοκομείων, ιατρών, φαρμακείων)
ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ
- Ψηφιακή εφαρμογή για άμεση σύγκριση τιμών
- Ασφαλείς ηλεκτρονικές πληρωμές
- Αναζήτηση ποικιλίας προϊόντων και σύγκριση τιμών με τη χρήση της τεχνολογίας
«Επειδή οι Πολίτες αναγνωρίζουν την τεχνολογία ως καταλυτικό εργαλείο βελτίωσης της χώρας και της ζωής τους, πρέπει να σταματήσουμε να τη συζητούμε δημόσια ως ‘πρόγραμμα’, ‘έργο’, ‘υποδομή’. Ας τους ακούσουμε και ας σκεφτούμε πρακτικά όλοι μαζί (κοινότητες πολιτών, φορείς και αρχές, επιχειρήσεις) πώς θα υλοποιήσουμε ένα ολοκληρωμένο και ενιαίο σχέδιο εφαρμογής τεχνολογιών στην Ελλάδα, με ένα κοινό συντονιστικό πλαίσιο και με ένα μόνο σκοπό: να βελτιώσουμε τη ζωή των Ελλήνων και να κάνουμε πιο σύγχρονη τη χώρα μας», συμπλήρωσε ο κ. Κουλούρης.
Η «Διαδικτυωμένη Κοινωνία» είναι η δημιουργική επανάσταση των πολιτών με την καλή χρήση της τεχνολογίας. Οι πολίτες και οι κοινότητες αφού συνδέονται στα δίκτυα επικοινωνίας, τότε συνδημιουργούν και μετατρέπουν την ευρυζωνικότητα σε εκπαιδευτικό περιεχόμενο, σε νέες υπηρεσίες, σε επιχειρήσεις και νέες ευκαιρίες για όλους. Η «Διαδικτυωμένη Κοινωνία» και οι τεχνολογίες ICT φέρνουν μαζί περισσότερη ελευθερία και ίση πρόσβαση, περισσότερα δικαιώματα, νέα μοντέλα εξυπηρέτησης, εργασίας και συνεργασίας, ελευθερία επιλογών και περισσότερη γνώση προς τους πολίτες.
*Η έρευνα διενεργήθηκε με την επιστημονική ευθύνη, το σχεδιασμό, και την επίβλεψη του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου ΑθηνώνELTRUN και την υποστήριξη της Ericsson.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου