ΑΠΟΓΕΙΩΝΕΤΑΙ ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου

Της Τέτης Ηγουμενίδη

Το 2017 περίπου 3,5 εκατομμύρια Έλληνες αγόρασαν μέσω του διαδικτύου προϊόντα – υπηρεσίες συνολικής αξίας 4,5-5 δις ευρώ από 4 δις ευρώ το 2016.
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του ELTRUN (Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών) 2 στους 10 ξεκίνησαν τις διαδικτυακές αγορές τους φέτος. Πλέον 31% των Ελλήνων καταναλωτών πραγματοποιούν μία στις δύο συνολικές αγορές τους μέσω Internet (από 29% το 2016 και 25% το 2015).
Επτά στους 10 online καταναλωτές πραγματοποιούν πάνω από το 80% των online αγορών τους σε ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα (από 6 στους 10 το 2016 και 5 στους 10 το 2015). Η ανοδική πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου αναμένεται να συνεχισθεί και το 2018 αφού 38% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα αυξήσουν την συνολική αξία των online αγορών τους σε σχέση με το 2017, ενώ μόλις 20% δήλωσαν ότι θα την μειώσουν.
Ο κύριος λόγος για την προτίμηση στις online αγορές είναι οι χαμηλές τιμές και προσφορές αφού οι καταναλωτές ανέφεραν την εύρεση καλύτερων τιμών (75%), την άμεση σύγκριση προϊόντων κυρίως τιμή και χαρακτηριστικά (52%) και την ευκολία στην εύρεση νέων προσφορών (41%).

Ανατροπή σημειώθηκε στους τρόπους πληρωμής

Για πρώτη φορά φέτος στην πρώτη θέση βρίσκονται οι χρεωστικές κάρτες (64% των online αγοραστών), στην δεύτερη θέση, από την πρώτη πέρσι, η αντικαταβολή (57%) και στην τρίτη οι πιστωτικές κάρτες (42%). Για πρώτη φορά επίσης εμφανίζεται το ψηφιακό πορτοφόλι με 17% (λόγω και των σχετικών πλέον προϊόντων από τις τράπεζες και τα ιδρύματα ηλεκτρονικών πληρωμών) και το PayPal με 9%.

Εμφανής είναι πλέον η πολυκαναλική τάση. Οι Έλληνες online αγοραστές κάνουν το 50% των συνολικών φυσικών τους αγορών αφού ψάχνουν πρώτα online στις μηχανές αναζήτησης ή και στις υπηρεσίες σύγκρισης τιμών. Ταυτόχρονα οι Έλληνες online καταναλωτές κάνουν το 20% των online αγορών τους αφού έχουν επισκεφθεί πρώτα το φυσικό κατάστημα.

Οι κορυφαίες κατηγορίες online αγορών είναι ταξιδιωτικές υπηρεσίες (83%), η διαμονή σε καταλύματα (72%), εξαρτήματα και περιφερειακός εξοπλισμός (67%), εισιτήρια σε εκδηλώσεις (66%), ένδυση/υπόδηση (61%), παραγγελία έτοιμου φαγητού (59%), βιβλία (49%), ηλεκτρονικές συσκευές (47%), προϊόντα προσωπικής φροντίδας (45%) και βιταμίνες/συμπληρώματα διατροφής (41%). Οι τρεις κατηγορίες όπου ξοδεύτηκαν τα περισσότερα χρήματα είναι οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, τα καταλύματα και τα εισιτήρια. Οι κατηγορίες όπου πραγματοποιήθηκαν οι περισσότερες παραγγελίες είναι τα εισιτήρια, το έτοιμο φαγητό και οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες. Οι κατηγορίες με την μεγαλύτερη αύξηση online αγορών είναι: Έτοιμο φαγητό, εισιτήρια και βιταμίνες – συμπληρώματα διατροφής.

Πηγή: Infocom
Share on Google Plus

About OMAΔΑ UNWIRED

    Blogger Comment
    Facebook Comment