Οι αθέμιτες πρακτικές στα social media στην Ε.Ε.

Η προστασία των καταναλωτών αποτελεί κύριο στόχο για την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία ήδη έχει ξεκινήσει μία σειρά συζητήσεων προκειμένου να εξασφαλίσει ότι οι κανόνες της ΕΕ για την προστασία από αθέμιτες πρακτικές τηρούνται και στον τομέα των διαδικτυακών κοινωνικών δικτύων.
Οι εταιρίες που διευθύνουν τα μεγαλύτερα κοινωνικά δίκτυα στον κόσμο όπως το Facebook, το Twitter και το Google+, συναντήθηκαν με τις αρχές της ΕΕ για τους καταναλωτές και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να ακούσουν και να συζητήσουν τις προτεινόμενες λύσεις τους. Οι εν λόγω εταιρίες θα πρέπει να οριστικοποιήσουν μέτρα καταπολέμησης αυτού του φαινομένου, ειδικά στο πλαίσιο διείσδυσης των social media στην καθημερινότητά μας. Έτσι, οι παραπάνω τεχνολογικοί κολοσσοί συμφώνησαν να προτείνουν αλλαγές, εστιάζοντας σε δύο τομείς: τους αθέμιτους όρους και προϋποθέσεις χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και την αντιμετώπιση περιπτώσεων εξαπάτησης των καταναλωτών κατά τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
“Οι Αρχές και οι οργανώσεις καταναλωτών της ΕΕ δέχονται όλο και περισσότερες καταγγελίες καταναλωτών που είτε έπεσαν θύματα απάτης ή παραπλάνησης κατά τη χρήση ιστοτόπων μέσων κοινωνικής δικτύωσης, είτε τους έχουν επιβληθεί όροι χρήσης, που δεν σέβονται το δίκαιο της ΕΕ για τους καταναλωτές”, αναφέρει σχετικά η Επιτροπή, σύμφωνα με δελτίο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας. Ενδεικτικά, η Οδηγία για τις καταχρηστικές ρήτρες των συμβάσεων προβλέπει ότι τυποποιημένοι όροι που δημιουργούν σημαντική ανισορροπία ανάμεσα στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των μερών εις βάρος του καταναλωτή (άρθρο 3) κρίνονται καταχρηστικοί και συνεπώς, άκυροι.
Η Οδηγία απαιτεί, επίσης, να συντάσσονται οι όροι σε απλή και κατανοητή γλώσσα (άρθρο 5), έτσι ώστε οι καταναλωτές να ενημερώνονται με σαφή και κατανοητό τρόπο σχετικά με τα δικαιώματά τους. Αυτό, μεταξύ άλλων, σημαίνει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δε μπορούν να στερούν από τους καταναλωτές το δικαίωμα προσφυγής σε δικαστήριο στο κράτος-μέλος της διαμονής τους. Παράλληλα, το χρηματοδοτούμενο με χορηγία περιεχόμενο δεν πρέπει να αποκρύπτεται, αλλά αντίθετα να είναι αναγνωρίσιμο ως τέτοιο, ενώ τα social media δε μπορούν να μεταβάλλουν μονομερώς τους όρους και τις προϋποθέσεις, χωρίς να ενημερώνουν σαφώς τους καταναλωτές σχετικά με την αιτιολόγηση και χωρίς να τους παρέχουν τη δυνατότητα ακύρωσης της σύμβασης, με τη δέουσα περίοδο προειδοποίησης.
Share on Google Plus

About OMAΔΑ UNWIRED

    Blogger Comment
    Facebook Comment