Πώς το Oculus Rift των $600 “σκοτώνει” το VR…

Μία από τις σημαντικές ανακοινώσεις της πρόσφατης CES αφορούσε τη νέα μόδα της βιομηχανίας Τεχνολογίας, την εικονική πραγματικότητα.
Το Oculus Rift, το γνωστότερο VR headset και συνάμα αυτό που έδωσε την ευκαιρία σε περίεργους προγραμματιστές, ενθουσιώδεις ερασιτέχνες και “τελειωμένους” early adopters να γνωρίσουν τον θαυμαστό κόσμο του “virtual reality” από πρώτο χέρι, έγινε διαθέσιμο για προπαραγγελία. Μέχρι εδώ όλα καλά. Τα άσχημα μαντάτα ήρθαν αμέσως μετά και συγκεκριμένα, στο άκουσμα της τιμής του:$599 για τις ΗΠΑ, £499 για το Ηνωμένο Βασίλειο και 699€ για την Ευρώπη. Χωρίς να υπολογίζονταιμεταφορικά και Τελωνείο

Δημοσιευμένη Εικόνα

Το στοίχημα

Το VR είναι μία νέα τεχνολογία. Δεν έχει σημασία το γεγονός πως η βιομηχανία πειραματίζεται μαζί του εδώ και χρόνια: μόλις τώρα κατάφερε να έχει στα χέρια της κάτι που μπορεί να σταθεί εμπορικά (γι’ αυτό και ως “σημείο μηδέν” στην ιστορία του VR –ως προϊοντική κατηγορία- λογίζεται το 2015). Το μεγάλο στοίχημα για καθετί νέο στον κόσμο της Τεχνολογίας, είναι να βρει άμεσα κοινό, κοινό που θα το στηρίξει και θα αποδείξει στις εταιρείες πως υπάρχουν προοπτικές –ώστε αυτές να συνεχίσουν να επενδύουν. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με το VR: βιομηχανία και αγορά τόσα χρόνια δεν ήταν ώριμες για να διαχειριστούν κάτι τόσο μεγάλο και με τόσες πολλές προεκτάσεις. Ακόμα και η έλλειψη ποιοτικών υλοποιήσεων, εκεί αποδίδεται.

Από την εποχή που ο Πάλμερ Λάκι έφτιαχνε το πρώτο πρωτότυπο του Oculus Rift στο γκαράζ των γονιών του μέχρι σήμερα, δεν έχει περάσει δα και πολύς καιρός: μια πενταετία κι αυτή σκάρτη. Κι όμως, μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα, γύρω από το VR πρόλαβε να στηθεί ένα ολόκληρο οικοσύστημα. Οι μεγάλες προοπτικές έθελξαν κολοσσούς της βιομηχανίας, ωθώντας τους να δουλέψουν στα όρια προκειμένου να προλάβουν τον ανταγωνισμό, στήνοντας έτσι έναν χορό δισεκατομμυρίων. Από κοντά και αρκετές ακόμα μικρότερες που, όπως συμβαίνει σε κάθε αγορά, καιροφυλακτούν για να μαζέψουν “ό,τι πέσει κάτω”. Το μάρκετινγκ έχει δημιουργήσει τεράστιο θόρυβο γύρω από το VR, θόρυβο ο οποίος αμβλύνεται από τα “βαριά” brand names που έχουν εμπλακεί στο “παιχνίδι” της εικονικής πραγματικότητας: SonyHTCMicrosoftFacebookValve

Το VR λοιπόν μοιάζει έτοιμο να ανοίξει τα φτερά του και να “βουτήξει” στο κενό, επιχειρώντας να πλησιάσει όσο πιο κοντά γίνεται στους καταναλωτές, ευελπιστώντας πως κι εκείνοι θα απλώσουν τα χέρια τους προκειμένου να το “αγγίξουν”, να ζήσουν τη μοναδική εμπειρία που έχει να τους προσφέρει. Εδώ είναι που αρχίζουν και τα δύσκολα όμως: ο κατά γενική ομολογία πρεσβευτής του VR, το δυνατότερο όνομα στην αγορά, βγήκε στα ράφια (έστω, ετοιμάζεται να το κάνει) με τιμή 699€ χωρίς να συμπεριλαμβάνονται σε αυτή τα έξοδα αποστολής και οι τελωνειακοί δασμοί. Για να μην τα πολυλογούμε, υπολογίστε πως το τελικό “κοστούμι” αγγίζει το χιλιάρικο. Με το ποσό αυτό εξασφαλίζετε ένα VR headset και ένα χειριστήριο. Μας λείπει όμως το PC, ο υπολογιστής που θα κάνει όλη τη δουλειά. Ακόμα ένα χιλιάρικο και εκεί και το τελικό σύνολο ανεβαίνει στα 2.000€.
Share on Google Plus

About OMAΔΑ UNWIRED

    Blogger Comment
    Facebook Comment