Απάτες με τους 5ψήφιους αριθμούς προβλέπει η Ε.Ε.Τ.Τ;

Η ΕΕΤΤ έχει λάβει τους τελευταίους δύο μήνες καταγγελίες σχετικά με Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) που παρέχονται μέσω αποστολής και λήψης SMS στους σύντομους κωδικούς της σειράς 54ΧΧΧ. Παραδείγματα τέτοιων υπηρεσιών είναι, μεταξύ άλλων, οι ακόλουθες: ψηφοφορίες, διαγωνισμοί, αγορά (downloading) ringtones, logos, videos, παιχνιδιών μέσω SMS, συνομιλία SMS (chat).
Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, η ΕΕΤΤ επεξεργάζεται επί του παρόντος το περιεχόμενο των συγκεκριμένων καταγγελιών και ελέγχει εάν υφίσταται παράβαση της τηλεπικοινωνιακής νομοθεσίας από τους παρόχους στους οποίους έχουν εκχωρηθεί οι σύντομοι κωδικοί της σειράς 54ΧΧΧ. Ειδικότερα, διερευνά, μεταξύ άλλων, εάν οι πάροχοι ενημερώνουν επαρκώς τους καταναλωτές για το ύψος της χρέωσης των συγκεκριμένων Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης.Για την πληρέστερη ενημέρωση και την προστασία των καταναλωτών που επιθυμούν να κάνουν χρήση Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης, η ΕΕΤΤ συστήνει τα εξής:
Μην καταχωρείτε τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου σε ιστοσελίδα, αν δεν έχετε πρώτα διαβάσει προσεκτικά στην ιστοσελίδα, όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις με τους οποίους παρέχεται η υπηρεσία που σας ενδιαφέρει. Διαφημίσεις για δωρεάν προσφορές ή συμμετοχή σε κληρώσεις, ενδέχεται να συνοδεύουν συνδρομητικές υπηρεσίες.
Ένα συχνό μοντέλο Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης είναι οι συνδρομητικές υπηρεσίες, για τις οποίες ενδέχεται να πληρώνετε ένα ποσό εφάπαξ ή ανά εβδομάδα, για να λαμβάνετε υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα είναι η τακτική λήψη wallpaper, ή η συχνή αγορά ringtones. Τα συνδρομητικά μοντέλα των Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης διαφέρουν ανά πάροχο.
Διαβάζετε προσεκτικά όλους τους όρους της διαφημιστικής καταχώρησης, προκειμένου να πληροφορηθείτε αν αφορά συνδρομητική υπηρεσία ή υπηρεσία που ολοκληρώνεται σε περισσότερα από 1 SMS κλπ.
Η χρέωση του SMS μιας Υπηρεσίας Πολυμεσικής Πληροφόρησης μπορεί να αφορά είτε την αποστολή ή τη λήψη του SMS. Η χρέωση με τη λήψη του SMS αφορά συνήθως τις συνδρομητικές υπηρεσίες. Σε κάθε περίπτωση, το κόστος το οποίο παρουσιάζεται στη διαφημιστική καταχώρηση, είναι αυτό με το οποίο θα πρέπει να χρεωθείτε για την υπηρεσία, ανεξάρτητα αν ο πάροχος κινητής τηλεφωνίας σας χρεώνει με το εισερχόμενο ή το εξερχόμενο SMS.
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών, οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης υποχρεούνται να διαθέτουν γραμμή βοήθειας/παραπόνων (HELP LINE), όχι πρόσθετης χρέωσης, η οποία πρέπει να αναφέρεται στις ανακοινώσεις-διαφημίσεις της υπηρεσίας. Συγκρατείστε τον αριθμό αυτό για την εξυπηρέτησή σας.
Share on Google Plus

About OMAΔΑ UNWIRED

    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Θέλει όντως μεγάλη προσοχή. Χτες που πήγα να πληρώσω το κινητό μου 2 ηλικιωμένοι με ρωτούσαν τι χρεώσεις είναι αυτές στον λογαριασμό τους.

Ήταν 5ψήφια νούμερα που κάθε 10 μέρες χρέωναν περίπου 2,5€.

Το ωραίο είναι πως οι ηλικιωμένοι ούτε Internet είχαν ούτε να στείλουν sms ήξεραν.

Η εξέλιξη της ιστορίας ήταν να κόψουν το κινητό τους.